خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ریشه مشکلات در صنعت محتوای کشور، عدم رعایت قانون کپی رایت است/ مذاکره با شرکت‌های خارجی برای افزایش شاخص کیفیت سرویس بازی‌های آنلاین

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۶۰۱

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ریشه مشکلات در بخش محتوای کشور عدم رعایت حقوق کپی رایت است.

حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت قانون کپی رایت در صنعت بازی گفت: قانون مالکیت فکری و معنوی که آن را با عنوان کپی رایت می‌شناسیم، یک الزام جهانی محسوب می‌شود و تمامی کشورهای فعال در صنعت نرم افزار و بازی قانون کپی رایت را رعایت می‌کنند اما ایران به عنوان کشوری که در حوزه محتوا در حال پیشرفت است و صنعت بزرگی در بخش نرم افزار و بازی دارد همچنان کپی رایت را رعایت نمی‌کند و به همین دلیل صاحبان محتوا با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی تاکید کرد: کپی رایت زیرساخت اصلی صنایع محتوایی دنیا از جمله بازی سازی است و ایران تا زمانی که این قانون را رعایت نکند، شاهد رشد و پیشرفت‌های چشمگیر ایران حتی با تزریق سرمایه به این بخش نخواهیم بود؛ در حقیقت ریشه مشکلات در بخش محتوای کشور عدم رعایت حقوق کپی رایت است.

کریمی قدوسی با بیان این که عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران از موانع اصلی  در توزیع بازی‌های ایرانی به صورت جهانی است، اظهار داشت: جامعه جهانی به دلیل عدم رعایت حقوق مالکیت فکری و معنوی به ایران اعتماد ندارد و سرمایه گذاران و ناشران بین المللی تصورشان این است که ایرانی‌ها به مالکیت فرهنگی و محتوایی آنها احترام نمی‌گذارند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌‌های رایانه‌ای افزود: باید با رعایت قانون کپی رایت و تعامل جهانی به جامعه جهانی بپیوندیم، این تنها چاره‌ای است که علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی باعث می‌شود تا سرمایه گذاران خارجی ریسک را کنار بگذاراند و در صنایع محتوایی ایران سرمایه گذاری انجام دهند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: اگر قرار باشد ایران به کنوانسیون‌های بین المللی بپیوندد، ضروری است تا تولید کنندگان محتوا از لایسنس‌های رسمی برای نرم افزارها و غیره استفاده کنند که در وضعیت  تحریم‌های موجود غیر ممکن است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش شاخص کیفیت سرویس بازی‌های آنلاین با مذاکره و گفتگو با شرکت‌های خارجی به منظور کاهش تاخیر در دسترسی توسط گیمرها از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال پیگیری است.

کریمی قدوسی گفت: قانون مالکیت فکری و معنوی از سوی وزارت خانه‌های ارشاد و ارتباطات در حال پیگیری است. امیدوار هستیم IPهای استایتک به منظور هویت دار شدن کاربران فضای مجازی و قانونی برای حمایت از محتوا و صاحبان ایده مطابق با وضعیت روز دنیا بالاخره در ایران ایجاد و اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز