خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت بیان کرد:

بازنگری در استانداردهای هشتادوپنج گانه خودرو / سازمان استاندارد کوتاه آمد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۴۱

معاون وزیر صنعت گفت: این استانداردها قرار بود از دیماه ۹۷ در کشور اجرایی شود اما به دستور آقای شریعتمداری و با موافقت سازمان استاندارد قرار شد در این استانداردها بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در نشست خبری محسن صالحی‌نیا معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین فعالیت‌های این معاونت تشریح شد.

صالحی‌نیا گفت: در سال ۹۶ میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که از ۴۱ هزار و ۷۰۰ درخواستی که برای دریافت این تسهیلات ارائه شده بود ۲۲ هزار مورد آن مصوب و ۲۰ هزار موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی در خصوص استانداردهای هشتادوپنج گانه خودرو گفت: این استانداردها قرار بود از دیماه ۹۷ در کشور اجرایی شود اما به دستور آقای شریعتمداری و با موافقت سازمان استاندارد قرار شد در این استانداردها بازنگری شود.

وی در خصوص تولید پژو ۲۰۸ گفت: شرکت ایکاپ تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پژوی ۲۰۰۸ تولید کرده و اکنون تولید روزانه این شرکت ۹۰ دستگاه در روز است سال آینده به ۱۲۰ دستگاه خواهد رسید.

وی در خصوص قرارداد سایپا و سیتروئن گفت: متاسفانه از برنامه قرارداد دو ماه عقب هستیم اما جای نگرانی نیست و امیدواریم که اواسط تیرماه استارت این کار شروع شود. در مورد قرارداد ماموت و فولکس واگن نیز با ۲۹ قطعه‌ساز قرارداد منعقد شده و بر اساس قولی که سرمایه‌گذار داده است از شهریورماه سال آینده تولید این خودرو آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت در مورد مشکلات به وجود آمده برای هپکو و آذراب گفت: به سبب ماهیت گسترده فعالیت‌های این شرکت ها و تعداد بالای پرسنل متاسفانه شاهد مشکلاتی برای آنها بوده که قدم‌های خوبی برای حل این مشکلات با همکاری دستگاه‌های مختلف برداشته شد اکنون هپکو مشکل مالکیتی ندارد و با همکاری سازمان خصوصی‌سازی واگذاری این شرکت را به مالک یا مالکان در دستور کار داریم ضمن آنکه پرداخت حقوق و معوقات کارکنان هپکو تا دیماه انجام شده و برای بازاریابی محصولات این شرکت برنامه‌ریزی شسده است.

صالحی‌نیا ادامه داد: شرکت آذراب نیز تسهیلاتی در حدود ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده که برخی از آنها به صورت ضمانت نامه بوده است اکنون یک تیم مدیریتی قوی در این شرکت مستقر و کارها را به جلو می‌برند.

معاون وزیر صنعت در خصوص ارزش افزوده این بخش در سال ۹۶ گفت: در شش ماهه اول امسال این عدد نزدیک ۴.۵ درصد بود که امیدواریم تا پایان سال به ۵۰.۵درصد برسد که با این احتساب شاخص ارزش افزوده بخش صنعت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۶.۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص میزان جوازهای صادر شده در ۱۰ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۰ واحد در حوزه‌های مختلف توانستند جواز تاسیس بگیرند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی داشته است. این رقم نشان می‌دهد که امید به سرمایه‌گذاری در کشور بالا رفته است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵.۵ درصدی داشته است.

صالحی‌نیا گفت: در حوزه تولید خودرو نیز در این ۱۰ ماه توانستیم یک میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که این عدد بیشتر از کل تولید سال گذشته است و امیدواریم تا پایان سال به یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه برسد.

معاون وزیر صنعت در خصوص برنامه‌های این وزارت در سال ۹۷ گفت: در بودجه ۹۷ حدود ۵ هزار میلیارد تومان به واحدهای صنعتی در راستای رونق تولید و اشتغال از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد ضمن آنکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای مشوق‌های صادراتی و زیرساخت‌های آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز