خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ورود تجهیزات بندری اولین ثمره برجام بود/ برگزاری مناقصه اپراتوری فاز سوم بندر رجایی در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۲۷۳

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود تجهیزات بندری اولین ثمره برجام بود اظهار داشت: معتقدیم عملکرد بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی بهتر از دولتی‌ها است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در آیین ابلاغ قرارداد اپراتور ترمینال ۲ کانتینری مجتمع بندری شهید رجایی با بیان اینکه امروز روز خوشحال‌کننده‌ای برای صنعت دریایی و دریانوردی است، گفت: تجهیز ترمینال‌های بندر شهید رجایی یکی از آرزوهای ما بود و پس از تفاهم، یکی از اولین اقدامات خرید این تجهیزات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خرید و ورود تجهیزات بندر شهید رجایی از اولین ثمره‌های برجام بود، گفت: در حالی که سکوی شماره ۲ پیش از این‌ها ساخته شده بود، به دلیل تحریم‌ها امکان تجهیز این اسکله‌ها و ترمینال‌ها وجود نداشت.

آخوندی تاکید کرد: سکوی شماره دو تنها مجهز به هشت جرثقیل بود اما ما به ۲۰ جرثقیل در این ترمینال نیاز داشتیم که در شرایط تحریم‌ها امکان خرید این تجهیزات وجود نداشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بلافاصله پس از امضای قرارداد برجام نسبت به خرید تجهیزات بندری و جرثقیل‌ها اقدام کردیم به طوری که قرارداد خرید ۱۲ جرثقیل از آلمان به ارزش ۱۰۴ میلیون یورو منعقد شد.

آخوندی ادامه داد: دو فقره از این جرثقیل‌های جدید نصب شده و دو فقره هم در حال نصب شدن است و امیدواریم به زودی سایر تجهیزات هم وارد کشور شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مهم این است که بتوانیم با این تجهیزات نرخ بهره‌وری را در کشور افزایش دهیم، اظهار داشت: باید بتوانیم با استفاده از این سرمایه‌ها نرخ بهره‌وری در صنعت دریانوردی را بالا ببریم.

آخوندی با اشاره به واگذاری پروژه‌ها و اپراتوری بنادر به بخش خصوصی اظهار داشت: هم اپراتوری ترمینال شماره یک و هم ترمینال شماره دو بندر شهید رجایی که از بزرگترین بنادر کشورمان محسوب می‌شوند را به بخش خصوصی واگذار کردیم و قرار بر این است که اپراتوری این بنادر به مدت پنج سال در اختیار دو شرکت متعلق به بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه از هر دو شرکت خواسته‌ایم شرکای بین‌المللی را وارد این پروژه کنند، اظهار داشت: امیدواریم با این اتفاق امروز در فصل جدیدی در نحوه بهره‌برداری از سرمایه‌ها و همچنین ورود جدی‌تر بخش خصوصی و غیردولتی به این صنعت باز شود.

آخوندی با بیان اینکه امیدواریم بخش خصوصی بتواند سهم بهره‌برداری مستقیم را افزایش دهد، اظهار داشت: امیدوارم سال آینده در چنین ایامی شاخص‌های بهره‌وری در بنادر بهبود پیدا کرده باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی گفت: معتقد هستیم که با این واگذاری‌ها و عملکرد قابل قبول بخش خصصوی در این پروژه‌ها امیدواریم که ملت ایران عملکرد بهتر غیردولتی‌ها در پروژه‌ها را نسبت به دولتی‌ها باور کنند و ما این باور را داریم.

آخوندی افزود: امروز بخش اول توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی هم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از برگزاری  مناقصه سایر بخش‌های فاز سه بندر شهید رجایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:‌ بلافاصله پس از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی مابقی فاز سوم هم شروع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز