خبرگزاری کار ایران

نماینده کلاله و مینودشت در گفت‌وگو با ایلنا:

نتیجه بودجه ۹۷ هرج و مرج در بازار نقدینگی و بالا رفتن تورم بود/ ضرورت نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه نهادهای فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۵۷

نماینده مردم کلاله و مینودشت با اشاره به ضرورت نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه نهادهای فرهنگی گفت: اگر نظارت باشد همه چیز شفاف خواهد بود البته در نهایت این نظر اکثریت مجلس است که در این خصوص اعمال خواهد شد.

شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص نحوه حذف افراد یارانه بگیر و افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی در بودجه سال ۹۷ گفت: حذف یارانه اجتناب‌ناپذیر است اما باید با شرایط خاص این مهم صورت بگیرد.

نماینده مردم کلاله و مینودشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در بودجه سال ۹۷ در یک مرحله یارانه ۳۲ میلیون نفر را حذف کرد که من با این کار موافق نیستم اما با برنامه ریزی می توان به صورت تدریجی به این رقم رسید به هر حال باید این پول‌ به سمت اشتغال و تولید برود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث حامل‌های انرژی نیز خیلی ها عقیده داشتند که نباید قیمت ها افزایش پیدا کند در حالی که پس از انقلاب قیمت بنزین همواره روند صعودی داشته است اما به صورت آرام. درحالی که در بودجه سال ۹۷ دولت می‌خواست یک‌دفعه قیمت‌ها را بالا ببرد که نتیجه آن چیزی جز هرج و مرج در بازار نقدینگی کشور و بالا رفتن تورم نبود.

وی افزود: بودجه سال آینده ۳۶۸ هزار میلیارد تومان است که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان آن هزینه‌های جاری دولت و ۶۰ هزار میلیارد به بخش عمرانی اختصاص پیدا کرده که بخشی از آن به صورت اوراق و بخشی دیگر قرار است از صندوق توسعه ملی تامین شود با این وضعیت مشخص است که نمی توان به سمت کار عمرانی رفت و هیچکدام از برنامه‌ها محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل رای نیاوردن بودجه بحث اوراق بود که در نهایت دولت را به پیمانکاران و بخش خصوصی بدهکار می‌کرد که این امر به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. بر همین اساس نمایندگان ترجیح دادند که بودجه را تصویب نکنند و آن را به کمیسیون تلفیق برگشت بزنند تا یک راه حل منطقی و عملیاتی در نظر گرفته شود.

کوسه غراوی در خصوص حذف جدول ۱۷ از بودجه سال آینده گفت: من با حذف بودجه نهادهای فرهنگی مخالف هستم اما باید نظارت بر نحوه عملکرد و چگونگی هزینه‌کرد آن وجود داشته باشد اگر نظارت باشد همه چیز شفاف خواهد بود البته در نهایت این نظر اکثریت مجلس است که اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز