خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

بودجه سال 97 دارو افزایش نداشته است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۰۹۴

معاون وزیر بهداشت در نشست قطب4 معاونت‌های غذا و دارو کشور که در آبادان در حال برگزاری است، گفت: نشانگرهای رنگی بر بیش از 80درصد صنایع غذایی نصب شده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در حاشیه برگزاری شانزدهمین نشست قطب 4 معاونت‌های غذا و دارو کشور در آبادان گفت: توفیقی حاصل شد که در استان خوزستان و آبادان شانزدهمین نشست منطقه 4 غذا و داروی کشور را برگزار کنیم.

او ادامه داد: در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم بین دانشگاه‌های این منطقه اتفاق می‌افتد و دانشگاه‌هایی که در استان‌های خوزستان و لرستان واقع شده‌اند در آن شرکت می‌کنند. در این نشست‌ها سیاست‌های کلان سازمان غذا و دارو با حضور مدیران کل این سازمان در کارگروه‌های تخصصی توضیح داده می‌شود.

اصغری افزود: با توجه به اهمیت بالایی که بحث نظارتی معاونت‌های غذا و دارو در خصوص سلامت مردم دارند، این نشست‌ها به صورت دوره‌ای و حداقل فصلی در مناطق 10گانه کشور برگزار می‌شود تا عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به اینکه که یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌های مناطق مختلف، مطالبات شرکت‌های دارویی از بیمارستان‌های دانشگاهی است، افزود: تا هفته آینده رقم خوبی به دانشگاه‌ها داده می‌شود تا برای پرداخت بدهی دارویی، تجهیزات مصرفی و پرداخت‌های حوزه آزمایشگاهی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: هیچ افزایش تعرفه آزمایشگاهی‌ نداشتیم و در این حوزه صرفا متناسب با تورم سالیانه کشور افزایش رخ می‌دهد.

 اصغری با اعلام این خبر که در بحث دارو در کشور با مشکل قاچاق مواجه نیستیم، تصریح کرد: عمده مشکل ما در این مبحث مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی است.

وی با اشاره به این موضوع که سیستم رهگیری و ردیابی در سازمان غذا و داروی کشور فعال است، افزود: مردم در صورت مشاهده کالایی که برچسب سازمان غذا و دارو ندارد بدانند که این کالا قاچاق و برای سلامتی ایشان مضر است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در پایان از نصب نشانگرهای رنگی بر بیش از 80 درصد صنایع غذایی خبر داد و گفت: بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق مجلس است که در این بودجه هیچگونه افزایشی در مورد بودجه‌های دارویی را شاهد نبودیم و رقم آن معادل سال 96 دیده شده است.

شانزدهمین نشست قطب 4 معاونت‌های غذا و دارو کشور هم اکنون به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال برگزاری است. معاونین و کارشناسان غذا و داروی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی شاپور، لرستان، بهبهان، دزفول و شوشتر در این نشست حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز