خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد:

21 میلیون مرغ به دلیل آنفلوآنزا معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۲۹۵

رئیس سازمان دامپزشکی از صادرات بیش از ۶۰۰۰ رأس گوساله، ۲۳ هزار تن میگو، ۳۵ تن خرچنگ و ۷۴۱ نفر شتر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا رفیع‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری امروز سه شنبه 10 بهمن در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص شیوع آنفولانزای مرغی بین مرغداری‌های کشور اظهار کرد: این بیماری به جز کشور ما در بسیاری از کشورهای دنیا هم اتفاق می‌افتد و بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند ایران هم مدت دو سال است با این بیماری مواجه شده و با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

رفیع‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا تصریح کرد: تاکنون 16 استان کشور با این بیماری درگیر هستند که قم با 114 کانون بیشترین حد مواجهه با این بیماری را دارد و استان‌هایی مانند لرستان و سمنان فقط یک کانون درگیر داشتند. استان قزوین، آذربایجان شرقی و تهران هم از این قاعده مستثنی نبودند.

وی افزود: در مجموع 421 کانون برای این بیماری شناخته شد و بیش از 21 میلیون قطعه مرغ معدوم شده‌اند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عملکرد این سازمان را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از سه هزار تن لبنیات صادر شده و در بخش فراورده‌های گوشتی در مجموع انواع حیوانات بیش از شش هزار تن گوشت منجمد و سرد به کشورهای دیگر صادرات داشته‌ایم.

رفیع پور آمار صادرات را این گونه برشمرد و اذعان داشت: تاکنون 23 هزار تن میگو ، هشت هزار تن تخم مرغ خوراکی در ماه‌های اول سال بیش از یک میلیون تخم مرغ نطفه‌دار، بیش از 15 میلیون قطعه جوجه یک روزه، 70 هزار تن خوراک دام و آبزیان و 34 هزار تن خوراک ماهی صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین بیش از دو میلیون قطعه ماهی زنده، 94 هزار پرنده زینتی و 780 قلاده سگ به کشورهای مختلف به خصوص چین صادر کرده‌ایم.

رفیع پور در پایان با اشاره به میزان حمایت دامپزشکی و دولت از تولیدکنندگان خسارت دیده گفت: ما طبق برنامه حدود ١٤ میلیون قطعه جوجه یک روزه را به واحدهای تولیدی تزریق خواهیم کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز