خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار وزیر نیرو تشریح کرد؛

قلمروهای مشارکتی حوزه‌های علمیه و وزارت نیرو در حوزه مدیریت مصرف انرژی

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۵۴۷

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار وزیر نیرو حوزه‌های مختلف مشارکت وزارت نیرو با حوزه‌های علمیه را تبیین کرده و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزوی در این بخش تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی امشب در دیدار وزیر نیرو، با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی نهادهای حوزوی کشور، از خدمات وزارت نیرو تقدیر و اظهار کرد: وزارت نیرو حجم وسیعی از کار را در وظیفه دارد و شاهرگ‌های توسعه کشور در اختیار این وزارت‌خانه است که خدمات مجموعه مدیران قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه گفت: ما در حوزه یکی از مسائلی که اهتمام جدی به آن داریم این است که حوزه پاسخگوی به جامعه و ناظر به مشکلات و معضلات اجتماعی باشد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی‌ها باید مسائل جامعه را مد نظر قرار دهیم افزود: در مدیریت حوزه طرح‌های زیادی برای بازسازی نظام آموزشی داریم تا طرح حوزه اجتماعی و پاسخگو شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه نظارت بر وضعیت اجتماعی جامعه وظیفه حوزه است تصریح کرد: در ذیل این مباحث مساله محیط زیست، آب، انرژِ و... را نیز خواهیم گنجاند تا بتوانیم اثرگذاری اجتماعی بیشتری را بر جامعه داشته باشیم.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه باید کارگروهی مشترک تشکیل شده و مسائل به طور جدی مورد بحث قرار گیرد افزود: در چند محور جای این است که در یک تعامل جدی وارد هم‌افزایی بیشتری شویم؛ یکی از این بخش‌ها تحقیقات علمی و فرهنگی ناظر به حوزه آب و انرژی است؛ طبیعتا ما در تولید مباحث علمی، کلامی و فلسفی یک حوزه ناظر به مساله آب و انرژی داریم و در برنامه جدید سعی داریم برنامه جدی را در این بخش تدوین کنیم و جا دارد مباحث اخلاقی و فقهی و فلسفی مرتبط با این بخش را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مبانی اسلامی موازین جدی در قلمرو وزارت نیرو داریم اذعان کرد: به همین خاطر باید به طور جدی در حوزه تحقیقاتی در این بخش وارد شویم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی می‌توانند پرچم‌دار حوزه محیط زیست و انرژی در دنیا باشند خاطرنشان کرد: ما به دانش‌آموختگان خود توصیه می‌کنیم که سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با محیط زیست و انرژی و... را تشکیل دهند چراکه این مساله امروز در دنیا اهمیت جدی دارد و در این زمینه در داخل و خارج از کشور ظرفیتی ویژه داریم.

وی رویکرد تبلیغی ناظر به بهینه‌سازی مصرف و اصلاح الگوی مصرف را مورد توجه قرار داد و گفت: باید این موضوعات در نظام تبلیغی حوزه جایگاه پیدا کند.

اعرافی آموزش طلاب در خصوص مسائل مرتبط با بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف را امری ضروری دانست و گفت: این بخش یکی دیگر از حوزه‌هایی است که وزارت نیرو و حوزه‌های علمیه می‌توانند اقدامات مشارکتی انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 60 واحد آموزشی جامعه‌المصطفی در کشورهای مختلف گفت: می‌توان از این ظرفیت برای حوزه آب و انرژی استفاده کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز