خبرگزاری کار ایران

طی سه ماه اخیر؛

800 مگاوات بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی وارد مدار برق کشور شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۵۹

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: پنج واحد بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و دو واحد بخش گاز نیروگاه گازی خودمصرف در پاییز سال جاری وارد مدار برق کشور شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محسن طرزطلب با اعلام این خبر افزود: با بهره‌برداری از این واحدهای بخار در نیروگاه‌های شیروان، پرند، سمنگان و تابان، 960 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی گردید.

وی افزود: طی همین مدت 324 مگاوات از مجموع چهار واحد نیروگاه گازی دماوند واقع در منطقه عسلویه که جهت تامین نیاز شرکت پتروشیمی دماوند احداث شده است، به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: ارتقای راندمان نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از 34 درصد به 49.5 درصد و صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان 960 میلیون مترمکعب در سال از دیگر اقدامات این شرکت در طول سال 96 بوده است که منجربه صرفه جویی ارزی به میزان 173 میلیون دلار و کاهش چهار میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در سال می‌گردد.

طرزطلب درباره برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت تامین برق موردنیاز کشور در ایام پیک برق سال آینده، گفت: 20 واحد به ظرفیت سه هزار و 252 مگاوات در بخش دولتی و خصوصی از مهرماه سال جاری تا خرداد 1397 به شبکه برق کشور متصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: سنکرون واحدهای مورد نظر تا پیک سال 1397، انجام تعمیرات نیروگاهی سالیانه و دستیابی به ضریب آمادگی 99.6 در نیروگاه‌های کشور نیازمند تامین نقدینگی مناسب است که متاسفانه هنوز محقق نشده است و در روند توسعه صنعت برق  ایجاد خلل خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز