خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی:

افزایش 4 برابری راه‌های آسفالته پس از انقلاب / هوشمندسازی حمل‌ونقل ایمنی را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۶۶

وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر هوشمندسازی حمل‌ونقل در کشور اظهار داشت: پس از انقلاب طول راه‌های کشور 4 برابر شده که تنها با هوشمندسازی حمل‌ونقل می‌توان ترددها را مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم تقدیر از راهداران و گرامیداشت هفته حمل و نقل و رانندگان با بیان اینکه حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از فراگیرترین حوزه‌های کشور و بسیار پیچیده است، گفت: دامنه فعالیت‌های این حوزه بسیار گسترده است و تاثیر زیادی در تولید ناخالص ملی و آبادانی کشور دارد.

وی ادامه داد: هر زمان از یک کشور آباد و عمران صحبت می‌شود میزان زیرساخت‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

آخوندی با اشاره به افزایش طول راه‌های کشور در طول 40 سال گذشته اظهار داشت:‌ در حالی‌که ابتدای انقلاب میزان راه‌های کشورمان 50 هزار کیلومتر بوده این رقم در حال حاضر به 207 هزار کیلومتر رسیده یعنی در کمتر از 4 سال روی راه‌های آسفالته کشور ما 4 برابر شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: میزان خودروهای پلاک شده در کشور در حال افزایش است و در حالیکه سال‌های گذشته تعداد خودروها در کشور ما چیزی حدود 2 دستگاه بوده امروز به 20 میلیون دستگاه خودرو رسیده و سالانه ½ میلیون دستگاه اضافه می‌شود .

وی افزود: آن چیزی که در وزارت راه و شهرسازی بر آن متمرکز است موضوع ایمنی است. ایمنی را نمی‌توان با چیز دیگری جایگزین کرد. یک لحظه غفلت از ایمنی می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایمنی یک فرهنگ است، گفت: ایمنی در بخش عرضه یک فرهنگ مهندسی  و در بخش بهره‌بردار فرهنگ راهداری است.

آخوندی با اشاره به چند عاملی که ایمنی را افزایش دهد، اظهار داشت: بهبود جاده‌ها، بهبود کیفیت وسایل‌نقلیه، اعمال قانون، یک‌پارچه شدن امداد و درمان پس از وقوع تصادفات و بهبود رفتار بهره‌برداران عواملی هستند که می‌تواند ایمنی را در جاده‌های کشور افزایش دهند.

آخوندی تاکید کرد: واقعیت این است که مدیریت این حجم از ترددها بدون حمل‌ونقل هوشمند امکان‌پذیر نیست.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر 1270 دوربین نظارتی در سراسر جاده‌های کشور نصب شده و 600 دوربین دیگر در مرحله اجرا هستند.

آخوندی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت هوشمندسازی حمل ونقل بر خط سازی شناسایی هویت‌بار است که این موضوع بسیار اهمیت دارد .

وی تاکید کرد: هوشمند شدن حمل‌ونقل یک بعد ایمنی دارد اما بعد دیگر آن جنبه روانی بازار توسعه خدمات حمل و نقل است.

وی با تاکید به دسترسی آزاد مردم به اطلاعات حمل و نقلی اظهار داشت: بدون‌شک دسترسی آزاد مردم به اطلاعات می‌تواند رفتار آنها را تغییر دهد چنان‌که می‌بینیم استفاده از سامانه 141 در مدیریت زمان سفر بسیار فراگیر شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هوشمند کردن حمل‌ونقل نرخ بهره‌وری را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: حاشیه سود سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل یک تا دو درصد است بنابراین موضوع رقابت بسیار  در این صنعت مهم است و شرکت‌هایی که مزیت حمل‌ونقل نداشته باشند حذف می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما روی زنجیره لجستیک یعنی حمل و بار مسافر از مبدا تا مقصد تمرکز کرده‌ایم، گفت: زمانی می‌توان در این بازار رقابتی موفق شد که گره‌های تردد در یک کریدور را برطرف سازیم.

وی ادامه داد: بدون‌شک قرارگیری ایران در این موقعیت استراتژیک می‌تواند مزیت رقابتی آن را افزایش دهد اما زمانی می‌توانیم رقابت را افزایش دهیم که بتوانیم قیمت رقابتی و زمان رقابتی(حمل کالا در کوتاه‌ترین زمان) داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم حضور و توسعه شرکت‌های استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل گفت: باید به سمت هوشمندسازی حمل‌ونقل حرکت کرد. این در حوزه بار به معنای حذف بارنامه‌های کاغذی و صدور بارنامه‌های الکترونیکی است.باید بتوانیم با استفاده از این تکنولوژی نرخ بهره‌وری در حمل‌ونقل را افزایش دهیم. باید بتوانیم حمل‌ونقل ترکیبی داشته باشیم  و با استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی قیمت و زمان حمل بار را رقابتی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز