خبرگزاری کار ایران

شرکت ملی‎نفتکش ایران گواهینامه MRV اروپا را دریافت کرد / موفقیت در کنترل گازهای گلخانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۴۶

شرکت ملی نفتکش ایران موفق به دریافت گواهینامه از اتحادیه اروپا در خصوص پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها برای ناوگان این شرکت شد.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی نفتکش ایران موفق به اجرای مقررات جدید ‎محیط‎زیستی اتحادیه اروپا در زمینه کنترل انتشار گاز دی‎اکسیدکربن از کشتی‎ها و دریافت گواهینامه از این اتحادیه درخصوص پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها )EU MRV Monitoring Plan ( برای ناوگان این شرکت شد.

مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران درخصوص مقررات زیست محیطی جدید اتحادیه اروپا در مورد پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها )EU MRV Monitoring Plan(  گفت: در آینده نزدیک،کشتی‎ها بر اساس میزان انتشار گاز CO2 ، رده‎بندی و بر اساس آن، تجارت جدیدی را شروع خواهند کرد به طوری که اگر یک کشتی گاز CO2 کمتری را انتشار دهد، می‌‎تواند اختلاف آن را در بازار به کشتی‎های دیگری که گاز CO2 بیشتری تولید و منتشر کرده‎اند، به فروش برساند.

 اکبر جبل عاملی افزود: EU MRV که کنترل و اندازه‎گیری انتشار گازCO2 از کشتی‎ها و به طور کلی متوسط بهره‎وری انرژی با توجه به انتشار این گاز را براساس داده‎ها و گزارش‎های تایید شده دریافتی از کشتی‎ها دنبال می‎کند، برای تمامی کشتی‎های تجاری با وزن بیش از 5 هزار تن و در بنادر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نروژ و ایسلند از ژانویه سال 2018 و در کل بنادر جهان از ژانویه 2019 لازم الاجرا است.

وی با اشاره به صدور گواهینامه تطابق در مورد پایش، گزارش و تطابق انتشار گازهای گلخانه‎ای از کشتی‎ها) EU MRV Monitoring Plan) برای کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران ادامه داد:این گواهینامه که به منزله اجرای الزامات و مقررات اتحادیه اروپا در بخش MRV است، پس از تایید موسسه رده‎بندی DNV.GL توسط این موسسه و به نیابت از این اتحادیه در تاریخ 8 نوامبر سال جاری میلادی برای نخستین کشتی این شرکت صادر شد.

مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه صدور این گواهینامه بیانگر پایبندی و اهتمام این شرکت در اجرای قوانین و مقررات محیط زیستی است گفت: گواهینامه تطابق با MRV در مجموع برای 41 فروند از کشتی‎های ناوگان این شرکت صادر شده‎ است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز