خبرگزاری کار ایران

تامین امنیت غذایی و ایمنی غذا دو رسالت مهم وزارت جهاد کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۷۳۲

مدیر کل محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی گفت: تغییر الگوی مصرف مهمترین هدف در بحث امنیت غذایی می باشد.

به گزارش ایلنا از قزوین، سعید سعادت مدیر کل محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی در  نشست هم اندیشی خاک که با حضور کامبیز بازرگان رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور ، منوچهر گرجی رئیس انجمن علوم خاک ایران ، مهندس علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین ومدیران این سازمان و اساتید دانشگاه ها و محققین در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امنیت غذایی و ایمنی غذا (تولید غذا عاری از آلودگی) دو رسالت مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

سعادت افزود: استفاده بهینه و مدیریت زایدات در تولید محصولات کشاورزی مانع هدر رفت منابع آب و خاک می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هر ساله با افزایش جمعیت، نیاز به تولید غذا در جامعه و همچنین فشار بر منابع پایه آب و خاک برای بهره وری بیشتر رای تامین امنیت غذایی افزایش می یابد که اگر چاره ای مناسب اندیشیده نشود با مشکل مواجه خواهیم شد .

مدیر کل محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: محدودیت منابع پایه، آلودگی ، کمبود منابع آلی ، شوری آب و خاک، فرسایش و تغییر کاربری زمین و استفاده ناصحیح از نهاده های کشاورزی شامل کود و سم از مهمترین عوامل تهدیدکننده امنیت غذایی وهمچنین اراضی کشاورزی کشور است.

سعادت بر لزوم اهمیت و حمایت از زنجیره تولید تاکید کرده و گفت: تولید محصولات کشاورزی از مرحله برداشت تا مصرف زایداتی دارد که اگر استفاده مناسب و بهینه از این زایدات نشود هدررفت منابع آب و خاک را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: اگر برای مدیرت منابع آب و خاک راهکاری اندیشیده شود باید مدیریت مناسبی نیز برای بعد از تولید محصولات کشاورزی نیز انجام شود تا این زنجیره مغفول و رها نشود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با وجود مشکلات در منابع آب و خاک کشور؛ توجه به الگوی کشت جهانی در محصولات کشاورزی ضروری است و بایداین فرهنگ نهادینه شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز