خبرگزاری کار ایران

در همایش بیمه و توسعه عنوان شد؛

تاکید کرباسیان بر خصوصی‌سازی سه شرکت بیمه

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۳۷۴

وزیر اقتصاد گفت: ضریب نفوذ بیمه باید از 2.2 درصد به 7 درصد در پایان برنامه ششم برسد که در این راه باید خصوصی‌سازی در بیمه را دنبال کنیم و سه شرکت البرز، آسیا و دانا واگذار شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مسعود کرباسیان صبح امروز در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهار داشت: بیمه‌ها از منابع مازادی که دارند باید بتوانند سود ایجاد کرده و سرمایه مازاد خود را وارد بازار سرمایه کنند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر صندوق‌های بیمه عملکرد خوبی داشتند و به لحاظ پوشش ریسک، می‌توانند از منابع مازاد خود بهره گیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: دو سیاست درباره اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که یکی از آنها تاب‌آوری اقتصاد کشور و دیگری کاهش آسیب‌پذیری است.

وی گفت: باید بتوانیم اقتصاد امن را در هر بخش و سازمانی تعریف کنیم.

کرباسیان ادامه داد: اهمیت بیمه در حوزه‌های مختلف معادن، نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، حمل و نقل، راه‌آهن و جاده‌ها بسیار زیاد است و صنعت بیمه نقش پررنگ‌تری باید ارائه دهد.

کرباسیان افزود: انتظار ما افزایش نفوذ بیشتر بیمه در زندگی مردم است تا بتواند ایجاد استاندارد کرده و ایمنی و امنیت بیشتری را در جامعه به وجودآورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: متاسفانه سهم ما در بیمه‌های زندگی کم است و دربرنامه ششم باید سهم بیمه زندگی به 50 درصد رسیده تا بتوانیم در خاورمیانه سهم بیمه‌های زندگی را افزایش دهیم.

وی گفت: ضریب نفوذ بیمه باید از 2.2 درصد به 7 درصد در پایان برنامه ششم برسد که در این راه باید خصوصی‌سازی در بیمه را دنبال کنیم و سه شرکت البرز، آسیا و دانا واگذار شوند.

وی افزود: بیمه مرکزی باید تنها نقش سیاستگذار را داشته باشد و سایر بیمه‌ها به جز ایران که در اختیار دولت است خصوصی شوند. ما به طور جد به خصوصی‌سازی و اصل 44 تاکید داریم.

کرباسیان افزود: از پس از برجام بحث‌های بیمه اتکایی آغاز شده و آن را به طور جد پیگیری می‌کنیم. ما امروز دیگر صندوق بیمه در صنعت نفت نداریم و همه ریسک‌ها به صنعت بیمه منتقل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز