خبرگزاری کار ایران

تا پنج سال آینده

متانول صادراتی ایران به ۱۵ میلیون تن می رسد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۲۱

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) گفت: متانول صادراتی ایران تا ۵ سال آینده به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمد حسن پیوندی امروز شنبه (چهارم آذرماه) در نخستین کنفرانس تخصصی نیتروژن و گاز سنتز ایران ۲۰۱۷ در مورد جایگاه صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران طی سال‌های اخیر در منطقه خاورمیانه با چالش‌های مختلفی مانند تحریم‌های بین‌المللی، افزایش تولید و عرضه گاز شیل آمریکای شمالی و کاهش قیمت‌های انرژی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: با وجود چالش‌های مختلف در کشور،  ایران در سال های اخیر در تولید متانول موفق بوده و تا پنج سال آینده متانول صادراتی ایران به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید؛ از طرفی واحد‌های تولید پروپیلن از متانول نیز در حال اجراست.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو با اشاره به این که ایران موقعیت مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در صنعت تبدیل گاز، تولید متانول و تکمیل زنجیره ارزش دارد، ادامه داد: قیمت خوراک گازی از نکات مثبت توسعه اولیه صنعت پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در این صنعت است.

پیوندی تصریح کرد: ما با هدف ایجاد اشتغال و توسعه صنعت پتروشیمی تلاش داریم تا به فناوری‌های صنایع پایین دست دست یافته و سبد محصولات مبتنی بر گاز طبیعی را تکمیل کنیم که این موضوع سبب تولید محصولات میانی نیز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز