خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

حل چالش آب به تدبیر نیازمند است/تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۳۳۶

اردکانیان با بیان اینکه ما مطمئنا با توجه به اینکه آب امروزه به اولویت نخست کشور تبدیل شده است، بیان کرد: باید بدانیم که این مایع حیاتی نیز به تدبیر نیاز دارد، مدیریت تقاضا عرصه وسیعی است و باید با تعامل مناسب با تمامی ذینفعان در تمامی سطوح برنامه‌های مرتبط با این عرصه را به پیش ببریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه وزرای نیرو گفت:  ایجاد گفتمان جدید در صنعت آب و برق مبتنی بر مدیریت تقاضا از جمله اولویت ها است و آنچه در تحقق این مسیر ناهموار به عنوان ظرفیت اصلی مجموعه شناخته می‌شود وجود سرمایه نیروی انسانی متخصص است.

وی افزود: از رئیس جمهور بواسطه اعتماد به بنده و از نمایندگان به واسطه رای اعتماد به بنده متشکرم.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش برای تقویت ظرفیت‌های سرمایه‌ اجتماعی هستیم، ادامه داد: نباید در این بین از نقش بسیار مهم افرادی غافل شویم که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان منتخب مردم علاوه بر نظارت به عنوان بخشی از راه‌حل شناخته می‌شوند.

اردکانیان با بیان اینکه ما مطمئنا با توجه به اینکه آب امروزه به اولویت نخست کشور تبدیل  شده است، بیان کرد:  باید بدانیم که این مایع حیاتی نیز به تدبیر نیاز دارد، مدیریت تقاضا عرصه وسیعی است و باید با تعامل مناسب با تمامی ذینفعان در تمامی سطوح برنامه‌های مرتبط با این عرصه را به پیش ببریم که مطمئنا در این عرصه حمایت، پشتیبانی و هدایت دولت بسیار مددکار ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر رویارویی با چالش‌های آب در تلاش برای ارتقای سطح مفاهمه و تعامل در سازمان دولت، ظرفیت سازی ساختار نیروی انسانی برای اصلاح مصرف و مدیریت تقاضا، بهره‌برداری بهینه با تکیه بر پایداری منابع زیست محیطی، تمرکز بر احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، اولویت بندی طرح‌ها با رعایت تمامی مولفات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی، توجه و تاکید بر توسعه و تجهیز شبکه تولید، جمع آوری و پایش آمار و اطلاعات خواهیم بود.

اردکانیان با بیان اینکه امروزه در کشور با چالش‌های جدی در رشد مصرف، بالا بودن تلفات شبکه، انباشت بدهی و فرسودگی شبکه توزیع مواجه هستیم، ابراز امیدواری کرد که براساس برنامه تقدیمی، استفاده از راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از توان تمامی فعالان صنعت برق به سمت چل چنین چالش‌های حرکت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با مردم پررنگ تر می شود، افزود: از این پس به میزان گسترده‌تر نقش مجموعه‌های مردم نهاد در تدوین اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو تعیین خواهد بود. همچنین در این دوره در تلاشیم تا با همکاری نزدیک با سازمان‌های مرتبط به ویژه جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست آنچه را که مورد تاکید و توجه دولت بوده است عملیاتی کنیم.

وزیر نیرو اصلی ترین سرمایه وزارت نیرو را سرمایه نیروی انسانی آن دانست و گفت: در این دوره شایسته گزینی در سرلوحه فعالیت‌های ماست تا بتوانیم از بهترین فرزندان سرزمین خود برای خدمت به مردم کشور در عرصه مهم ارائه آب و برق مطمئن و پایدار بهره ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز