خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی در خوزستان مطرح کرد:

کاهش فساد و مقابله با زمین‌خواری از اهداف پروژه سیماک

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۷۷

سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک (سیماک) و هویت‌بخشی مکانی(جی‌نَف) با حضور وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در استان خوزستان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در آئین افتتاح پروژه سیماک در اداره کل پست خوزستان با اشاره به اینکه بدون هویت مکان نمی‌توان دولت الکترونیک را پیاده‌سازی کرد، گفت: دولت الکترونیک نیز خود ابزاری برای توسعه کسب و کار در کشور است.

وی دیگر فایده اجرای دولت الکترونیک را مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: یکی از آسیب‌های کشور عدم ثبت و ضبط اطلاعات است اجرای طرح سیماک با فراهم آوردن این امکان، سبب مبارزه با زمین‌خواری می‌شود.

آذری جهرمی ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه دولت الکترونیک را یکی از وظایف وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و یادآور شد: از سویی دیگر یکی از مسئولیت‌های مهم سازمان پست کشور اجرای طرح هایی همچون جی‌نف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کاهش فساد، بهبود وضع معیشت پرسنل و ارائه سرویس‌های نوین از برنامه‌های پست کشور است، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته تبادل مراسلات پستی به ویژه مکاتبه بین مردم به شدت کاهش یافته، از همین رو شرکت پست دنبال راهی برای درآمدزایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف شرکت پست ایجاد رفاه و معیشت کارکنان است، یادآور شد: درآمد پست از سه هزار و 500 میلیارد ریال در طول چهار سال به هشت هزار میلیارد ریال رسیده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف یک‌سال باید دو برابر شود.

وی با بیان اینکه به علت ماهیت بین دستگاهی راه‌اندازی سیماک شاهد کندی امور در سطح کشور بودیم، افزود: خوشبختانه در استان خوزستان با هماهنگی‌های موجود و درک مناسب مدیران ارشد استانی شاهد تسریع در افتتاح این پروژه هستیم.

طرح سیماک به عنوان زیرساخت اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، فرآیندهای اداری امور املاک را میان دستگاه‌های اجرایی مربوطه الکترونیکی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز