خبرگزاری کار ایران

سیف از بانک‌ها درخواست کرد؛

پرداخت تسهیلات خرد به مشتریان با کارت اعتباری

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۷۱

رئیس کل بانک‌مرکزی با بیان اینکه همه جای دنیا بانک‌ها برای حمایت از تولید، وام خرد به مشتریان می‌دهند، از بانک‌ها خواست اهتمام بیشتری در اجرای طرح صدور کارت اعتباری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، ولی‌اله سیف در آیین اختتامیه طرح ضربتی وام ازدواج در بانک مرکزی اظهار داشت: همکاری بانک‌ها در حل مشکل جوانان کار ارزشمندی بود که چراغ کانون خانواده را در کشور روشن کرد.

وی با قدردانی از بانک‌های همکار در این طرح و بخش اعتبارات بانک مرکزی اظهار داشت: سنت حسنه جاریه قرض‌الحسنه در نظام بانکی کشور از برکات قانون بانکداری بدون رباست.

وی با یادآوری اینکه نظام بانکی دنیا بر سود و زیان و بهره استوار است، اظهار داشت: منابع قرض‌الحسنه ابتدای اجرای بانکداری اسلامی قابل توجه نبود اما با اطلاع رسانی بانک‌ها و آگاهی‌بخشی به مردم، سهم آن رو به افزایش نهاد. مردم بدانند منابع قرض‌الحسنه این امکان را به کشور و دولت می‌دهد که این منابع را در اموری چون وام ازدواج جوانان صرف کنند.

سیف از مردم خواست با نیبت معنوی و با مشارکت در امر قرض الحسنه، بانک‌ها بتوانند گام‌های بزرگی در این امور بدانند.

وی با تاکید بر اینکه فصل قرض‌الحسنه در منابع بانکی به مردم تعلق دارد، گفت: وقتی برنامه‌ای تصویب می‌شود، دغدغه ما این است که آیا این منابع توان پاسخگویی به این برنامه‌ها را دارد یا خیر. یکی از شبهاتی که در گذشته وجود داشت، منابع قرض‌الحسنه در فعالیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شود و از این رو بانک مرکزی بانک‌ها را ملزم کرد سرفصل آنها را از دیگر منابع خود تفکیک کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: نوع خدماتی که بانک‌ها به جامعه عرضه می‌کنند، بسیار مبهم است و شفاف نیست. بانک‌ها منابع خود را به شکل وام‌های کلان به بنگاه‌های بزرگ تولیدی می‌دهند این در حالی‌است که بانک‌ها وام‌های خرد به مصرف‌کنندگان می‌دهند تا با این کار تولیدکننده را حمایت کنند. دستورالعملی در این زمینه به نظام بانکی داده‌ایم و امیدواریم بخش عمده‌ای از تسهیلات به این شیوه پرداخت شود. در این صورت آن تولیدکننده‌ای موفق‌تر خواهد بود که کالای آن با اقبال بیشتر مردم رو به رو شود.

رییس کل بانک مرکزی از بانک‌ها خواست به کارت‌های اعتباری مرابحه ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی و نیز کارت‌هایی که به پشتوانه یارانه مردم ارایه می‌شود، توجه بیشتری کنند تا با این شیوه تحولی در نظام اقتصادی کشور روی دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز