خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری:

فناوری اطلاعات باعث توانمندسازی زنان روستایی شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۱۲

لیلا فلاحتی گفت: آی‌تی و آی‌سی‌تی زیرساختی هستند تا زنان روستایی به صورت مستقیم و بدون دخالت دلال محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین استفاده از ظرفیت این حوزه باعث رونق بخشی گردشگری کشور می‌شود.

لیلا فلاحتی، مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در رفع محدودیت‌های اجتماعی نقش بسیار زیادی دارد. برای مثال افزایش ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه در روستاهای کشور می‌تواند سطح دانش افراد را افزایش دهد و توسعه کسب و کارها را در پی داشته باشد.

لیلا فلاحتی ادامه داد: یکی از کاربردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشتغالزایی بالا برای بانوان است. این صنعت می‌تواند زیرساخت خوبی برای رشد بانوان باشد. بخشی از وظایف امور معاونت زنان و ریاست جمهوری توانمندسازی زنان در مناطق روستایی است و فناوری اطلاعات باعث توانمندسازی زنان روستایی شده است.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات یک فرصت برای زنان روستایی است، گفت: آی‌تی و آی‌سی‌تی زیرساختی هستند تا زنان روستایی به صورت مستقیم و بدون دخالت دلال محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین استفاده از ظرفیت این حوزه باعث رونق بخشی گردشگری کشور می‌شود.

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به دنبال استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کارآفرینی است، گفت: زیرساخت های مناسبی در کشور برای کارآفرینی و فعالیت بانوان در حوزه کسب و کارها وجود دارد. یکی از زیرساخت‌های جذاب که در نمایشگاه تلکام ارائه شده است پروژه فیبر نوری تانوما است که با توسعه آن به روستاهای کشور می‌توان شاهد استفاده بیشتر فناوری اطلاعات در روستاها بود.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگ نیروی شرکت مخابرات ایران را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضر 30درصد از کل نیروی شرکت مخابرات ایران را بانوان تشکیل می‌دهند که نشان از توجه بخش مخابرات به اشتغالزایی بانوان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز