خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در نشست تخصصی حاشیه نمایشگاه صنعت آب:

عزم ما برای همکاری با بخش خصوصی جدی است/ واگذاری قراردادها در بخش آب و فاضلاب به روش بیع متقابل

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۰۴

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: عزم ما برای همکاری با بخش خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب بسیار جدی است و بناست اولویت ما در واگذاری قراردادها به بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب به روش بیع متقابل باشد.

به گزارش ایلنا، «محسن بختیار» معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در نشست تخصصی «آسیب شناسی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش آب و آبفا» در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب اظهار داشت: در اجرای طرح‌های آبرسانی و اجرای تصفیه‌خانه ها و شبکه‌های فاضلاب در بیشتر نقاط کشور نیازمند حضور بیشتر و پررونق تر بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون در بخش تولید برق بیش از 60 درصد تولید برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و امیدواریم این حرکت در بخش‌های آب و فاضلاب نیز شروع شود و شاهد حضور بیشتر این بخش باشیم.

وی تصریح کرد: عزم ما برای همکاری با بخش خصوصی در طرح‌های آب و فاضلاب بسیار جدی است، بناست اولویت ما در واگذاری قراردادها به بخش خصوصی در بخش آب و فاضلاب به روش بیع متقابل باشد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ادامه داد: برای تحقق اهداف برنامه سند چشم انداز سالانه حدود 800 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که حدود 60 میلیارد دلار آن بایستی از طریق جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و فاینانس صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: بنابراین توجه به اقتصادی بودن طرح‌ها و فراهم آوردن بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاران جهت جذب آن‌ها می‌تواند تسریع بخش تحقق اهداف سند چشم انداز باشد.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو در حال تلاش برای راه اندازی بازار آب است، امیدواریم با تشکیل این بازار شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی برای تکمیل پروژه‌ها باشیم.

 بختیار خاطرنشان کرد: حدود 800 طرح پیوست در بخش آب و فاضلاب در وزارت نیرو وجود دارد که بخش زیادی از آن‌ها به‌صورت پروژه‌های نیمه کاره بوده و برای کشور جزو اولویت‌ها به شمار می‌روند، حاضریم به بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری واگذار کنیم.

وی در پایان گفت: از تمامی طرح‌هایی که بتواند در بخش مدیریت مصرف به‌ویژه در حوزه کاهش هدر رفت آب مؤثر باشد، نیز استقبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز