خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

از بین بردن انحصار شرکت زیر ساخت در دستور کار قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۱۸۲

آذری جهرمی گفت: آزادسازی ارتباطات بین‌الملل از شرکت زیرساخت و از بین‌ رفتن انحصار زیرساخت به منظور تعرفه‌های رقابتی، مبارزه با مکالمه قاچاق و بزرگ شدن حجم بازار در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم  گشایش نمایشگاه تلکامپ گفت: امیدواریم نمایشگاه تلکامپ برای توسعه حوزه فناوری و شرکت‌های اپراتور مفید واقع شود. این نمایشگاه فرصتی خوب برای توسعه سرمایه‌گذاری و کسب و کار در کشور است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی از سوی وزارت ارتباطات، پنل‌های تخصصی است. اولین پنل در حوزه اقتصاد دیجیتال با حضور وزیر بازرگانی، معاون وزیر اقتصاد، برخی از نمایندگان مجلس و مسئولین کشور در حوزه اقتصاد با حضور مسئولان وزارت ارتباطات است. این برنامه قرار است خط مشی را برای فعالان صنعت مخابرات تعریف و آنها را با این حوزه آشنا کند. همچنین پنل فردا در رابطه با رشد حجم بازار مخابرات است که طبق برنامه ششم توسعه باید دو و نیم برابر رشد داشته باشد. در حقیقت رشد  مخابرات نیازمند شرایطی بهتر است؛ چرا که در شرایط فعلی بیش از 80 درصد رشد حاصل نمی‌شود. این یکی از پروژه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است. در روز سوم نیز دکتر دوایی در رابطه با پیوست فناوری پنلی دارند.

آذری جهرمی با اشاره به صنعت مخابرات و اپراتورهای مجازی گفت: در صنعت مخابراتی برداشت ما این است که ام‌وی‌ان‌او ها تا پنج درصد از سهم بازار را کسب کنند. این اپراتورها بعد از یک سال تا یک سال و نیم فعالیت می‌توانند کار خود را شروع کنند.

وی با اشاره به وضعیت ارتباطات بین‌الملل گفت: آزادسازی ارتباطات بین‌الملل از شرکت زیرساخت و از بین‌ رفتن انحصار زیرساخت به منظور تعرفه‌های رقابتی، مبارزه با مکالمه قاچاق و بزرگ شدن حجم بازار در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دو اپراتور پستی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، گفت: انتظار داریم با آغاز فعالیت دو اپراتور پستی بازار پست کشور از 800 میلیارد تومان به دو برابر یعنی 1600 میلیارد تومان برسد.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه بازار موبایل به اشباع رسیده است، گفت: در حال حاضر اصلاح نظام تعرفه به صورت جدی از سوی وزارت ارتباطات در حال پیگیری است. ما ملزم هستیم تا بازار را توسعه دهیم. شرکت ایرانیان نت با سرمایه‌گذاری ان‌پی‌ان در حوزه ارتباطات ایران 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت فیبر نوری در تهران گفت: در طی شش ماه گذشته در شهر تهران 14 هزار  فیبر نوری واگذار شده است. تا سال آینده قرار بر این است که 100هزار فیبر نوری واگذار شود.

آذری جهرمی در رابطه با شبکه ملی اطلاعات گفت: ما در حال پیگیری شبکه ملی اطلاعات به منظور تولید محتوا و دو برابر کردن میزان محتوای داخلی هستیم. شرکت‌های آی‌پی‌تی‌وی فعالیت خود را آغاز کردند و فکر می‌کنیم که ما در حوزه آی‌پی‌تی‌وی می‌توانیم رشد مناسبی داشته باشیم که این مساله به رشد تولید فیلم و سریال منجر می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌های مطرح شده از سوی وزارت ارتباطات گفت: شاخص‌های مطرح شده شاید عددی پایین‌تر داشته باشند. ما به دنبال آن هستیم که این اتفاقات رخ بدهد. سرمایه‌گذاری‌های خوب و بیشتری انجام شود و در نهایت با تعاملات موفق، توسعه کسب و کارها ایجاد شود.

محمدجواد آذری جهرمی با تاکید بر اینکه صنعت مخابرات ایران همواره رونق داشته است، گفت: صنعت مخابرات ایران هیچگاه دچار رکود نشده و قطعا رونق بیشتری در این صنعت ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز