خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شرکت ملی پست ایران:

رونمایی از 14 خدمت جدید پستی به مناسبت روز جهانی پست / برنامه ریزی برای کاهش هزینه‌های پست لجستیک

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۶۱

مهری با اشاره به حوزه اقتصادی پست و تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت پست ایران دو پروژه اقتصاد مقاومتی در مجموعه شرکت با نام‌های GNAF و پست لجستیک دارد در رابطه باGNAF ما حدودا 59.5 میلیون کد پستی داریم که از این میزان 41 میلیون و 700 هزار کد پستی شهری و مابقی مربوط به روستاها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین مهری مدیر کل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری شرکت پست با محوریت هفته جهانی پست با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای اصلی در حوزه پست است گفت: روز جهانی پست حدود 140 سال پیش با حضور 22 کشور در کشور سوئیس شکل گرفت و کشور ایران بعد از سه سال به عنوان بیست و نهمین کشور عضو اتحادیه جهانی پست شد. در حال حاضر 192 عضو در اتحادیه جهانی پست فعالیت می‌کنند و ایران یکی از اعضای فعال و اصلی در صنعت پست است.

مهری با اشاره به حوزه اقتصادی پست و تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت پست ایران دو پروژه اقتصاد مقاومتی در مجموعه شرکت با نام‌های GNAF و پست لجستیک دارد در رابطه باGNAF  ما حدودا 59.5 میلیون کد پستی داریم که از این میزان 41 میلیون و 700 هزار کد پستی شهری و مابقی مربوط به روستاها است. در پروژه جدید شرکت ملی پست ایران صد در صد از مناطق شهری به روز رسانی شده و 65 درصد از مناطق روستایی نیز به روز رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به ایجاد آدرس استاندارد در سطح کشور گفت: یک آدرس استاندارد برای کشور ایجاد شده که در 5 شهر به اتمام رسیده است و در حال تکمیل در 55 شهر هستیم. همچنین به دلیل نبود نقشه در 20 شهر دچار مشکلاتی هستیم که با مذاکرات فعلی امیداریم رفع شود.

مهری با بیان اینکه یک آدرس اختصاصی برای خانه‌ها در سطح کشور ایجاد می‌شود گفت: طول و عرض جغرافیایی نیز به هر ساختمان داده خواهد شد تا این آدرس به عنوان آدرس جغرافیایی اختصاصی برای هر ساختمان به شمار برود. در واقع با این آدرس می‌توان هر ساختمان را به صورت اختصاصی در سطح جهان پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت پست ادامه داد: یکی از بحث‌های بسیار مهم حوزه سیماک در حوزه املاک در ساختمان است که با نرم افزاری دانش بینان می‌تواند به راحتی و تنها به صورت الکترونیکی پیاده سازی شود. بدین ترتیب مراجعه کنندگان برای سامانه‌های مختلف حوزه املاک می‌توانند با حضور در دفاتر پیشخوان یا دفاتر الکترونیکی دولت از امکانات حوزه املاک به صورت آنلاین و سریع در قالب در یک سامانه جامع استفاده کنند تا دیگر نیازی به مراجعه به سازمان‌های مختلف نباشد. همچنین این سامانه مزایای بسیار زیادی از جمله عدم اجحاف در حق مراجعه کنندگان و مبارزه با زمین خواری و ساخت ملک در حاشیه جنگل‌ها و روستاها را سر و سامان می‌دهد که از جمله مزایای سامانه حوزه ملک است.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به پست لجستیک گفت: پست لجستیک یکی از طرح‌های بسیار مهم در حوزه حمل و نقل کالا است که هزینه تمام شده بالایی دارند اما با توجه به اینکه این حوزه یکی از دغدغه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است طرحی برای کاهش هزینه‌ها در حال انجام است.

حسین مهری در پایان در رابطه با طرح‌های آینده شرکت ملی پست ایران گفت: شرکت ملی پست ایران قصد دارد در روز 17 مهرماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از 14 پروژه رونمایی کند که سهم سرمایه‌گذاری شرکت پست 730 میلیارد ریال در بخش دولتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز