خبرگزاری کار ایران

کریمی در نشست هم‌اندیشی اقتصادی و کسب و کارهای ایرانی:

طرح‌ریزی علمی دلیل کسب دو جایزه بین‌المللی در اجلاس کوالالامپور/ ایده‌های دست‌ نخورده برای ورود به بازار جهانی جدی گرفته شوند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۶۱

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مهدی کریمی» قائم مقام دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور در نشست هم‌اندیشی اقتصادی و کسب و کارهای ایرانی با اشاره به تاریخ و اهداف تاسیس این دبیرخانه اظهار کرد:  دبیرخانه و فدراسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی حدود 3 سال است که تشکیل شده و مراکز زیر مجموعه آن مانند مرکز توسعه کسب و کارهای اسلامی، مرکز برندها و نشان‌های بین‌المللی و همچنین مرکز توسعه سلامت کشورهای اسلامی هر ساله و بر اساس نقشه راه مشخص خود راهبرد‌هایی را تبیین و نسبت به پیگیری آن اقدام می‌کنند که یکی از آنها حضور موثر در رویدادهای جهانی است.

وی ادامه داد: یکی از رویدادهایی که در روزهای اخیر برگزار شد، هشتمین اجلاس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام بود که در مرکز تجارت جهانی شهر کوالالامپور مالزی رگزار شد و دو تن از نمایندگان دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی موفق به کسب دو جایزه بین‌المللی شدند.

کریمی در تشریح دلایل کسب دو جایزه مذکور توسط نمایندگان دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی بیان کرد: سرکار خانم «سیده فاطمه مقیمی» به عنوان سخنران و کاندیدای دریافت جایزه زنان جهان اسلام در این اجلاس حضور داشتند و مفتخر به دریافت این جایزه شدند و در ادامه آقای دکتر «فرشید گلزاده» مدیر عامل فروشگاههای زنجیره‌ای رفاه موفق به دریافت لوح و جایزه کارآفرین نوآور کشورهای اسلامی شدند.

وی افزود: حضور نمایندگان جمهوری سلامی ایران در اجلاس کوالالامپور را باید یکی از دریه‌های ورود به عرصه جهانی در محور اقتصاد و دانش بومی که منجر به درآمدزایی در سطح بین‌المللی میشود دانست. باید توجه داشته باشیم که جهان امروز، میدان ارتباطات و مناسبات در مقیاس بین‌المللی است و حضور در گستره مذکور بیش از پیش حیاتی قلمداد می‌شود.

قائم مقام دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در پایان با تاکید بر لزوم حمایت‌های همه‌جانبه از ایده‌ها و طیف‌های مختلف جامعه برای راهیابی به رویدادهای جهانی عنوان کرد: هم‌اکنون بسیاری از ایده‌ها و طرح‌های مفید ایرانی – اسلامی وجود دارد که به آنها پرداخته نشده است. به عنوان مثال بحث گردشگری سلامت و همچنین نشان‌سازی اسلامی و بومی از موضوعاتی است که کشورمان به دلیل وجود پتانسیل‌های مفید و فراوان می‌تواند میدان‌دار آن در منطقه غرب‌آسیا و در میان کشورهای اسلامی جهان باشد. لذا برای تحقق چنین موضوعی علاوه بر حمایت، باید به سمت پژوهش و کادرسازی علمی و تخصصی در این زمینه‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز