خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

تعویض 95 هزار زنجیر مقره تا پایان سال 97/ نصب 2 هزار مقره سیلیکونی تاکنون

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۶۰

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت: با تعویض 95 هزار زنجیر مقره و عایق کاری 93 پست برق خوزستان تا پایان سال 97 بخش عمده مشکلات شبکه برق ناشی از پدیده گرد و غبار حل می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «محمود دشت بزرگ» مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان در مورد تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با مشکلات برقی ناشی از گرد و غبار در این استان اظهار داشت: در زمان حاضر پیش بینی‌های هواشناسی بالا بودن شدت گرد وغبار را در استان خوزستان نشان نمی‌دهد و گرد و غبار محلی بدون وجود رطوبت شدید مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: به‌دنبال گرد وغبارهای سال گذشته که منجر به قطعی برق در استان شد، بلافاصله صنعت برق استان دست به کار شد و کار عایق کاری حدود 12 پست انتقال و فوق توزیع استان شروع شد که تاکنون حدود 55 درصد پیشرفت کاری داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین برای تعویض 5000 زنجیر مقره از سرامیکی به سیلیکونی قرارداد بسته شده که تاکنون حدود 2000 از این زنجیر مقره‌ها تعویض شدند.

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان تأکید کرد: همچنین 23 مناقصه برای تعویض 40 هزار زنجیر مقره نیز انجام شده که امیدواریم به زودی کار تعویض آن‌ها نیز انجام شود.

وی ادامه داد: به طور کلی در شبکه‌های انتقال استان حدود 95 هزار زنجیر مقره و حدود 93 پست برق وجود دارد که می‌بایست تعویض یا با پوشش RTV عیق کاری شوند.

دشت بزرگ خاطرنشان کرد: برای تعویض و عایق کاری این زنجیر مقره ها و پست‌های برق چیزی حدود 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با تخصیص آن تا سال 97 بتوانیم شبکه انتقال و پست‌های برق استان را از آسیب ناشی از گرد و غبار مصون کنیم.

همچنین وی در مورد تدابیر اندیشیده شده برای عدم قطعی برق ژنراتورهای تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شهر اهواز گفت: پس از اتفاقات سال گذشته بلافاصله برنامه ریزی شد تا یک نیروگاه 10 مگاواتی تولید پراکنده در کنار این تصفیه‌خانه احداث شود که خوشبختانه تاکنون نیز 35 درصد پیشرفت کاری داشته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز