خبرگزاری کار ایران

معاون بورس کالای ایران:

بورس کالا می‌تواند باعث بین‌المللی شدن تجارت پسته شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۱۹۹

چهارمین جشنواره پسته ایران به میزبانی دامغان با حضور استاندار سمنان، اسکندری معاون بورس کالای ایران و سفرای کشورهای مختلف و پسته کاران استان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این مراسم اسکندری معاون بورس کالای ایران اطهار کرد: طی دو ماه گذشته مسئولان کرمان با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی موضوع ورود پسته به بورس کالا را اعلام کردند و بورس به آرامی به مکانی برای این امر تبدیل شده است.

وی افزود: فعالان بورس در دنیا که به خرید و فروش زعفران مشغول هستند از ما مکانی را برای بررسی برندهای این محصول را خواستند و با بررسی سایت بورس کالا توانستند با برندهای ما آشنا شوند.

اسکندری عنوان کرد: کسانی که از طریق بورس کالا پسته خرید و فروش می کنند از تسهیلات این شرکت استفاده خواهند کرد. در صندوق کالا که متعلق به بورس است در حال حاضر تنها پسته خرید و فروش می‌شود. در فصل برداشت قیمت پسته بسیار پایین است و پس از آن بالا می رود اما پسته کاران مجبور به فروش محصول خود هستند بنابراین بورس در این زمینه و در زمینه تجارت بین الملل می تواند تجارت پسته و رساندن سرمایه به صورت مستقیم به پسته کاران مثمر ثمر باشد.

وی افزود: تجارت از طریق بورس کالا در حال ارتقا است. کل محصولات جو و ذرت از طریق بورس کالا معامله می شود و در سال آینده بیشتر محصول گندم از همین طریق معامله خواهد شد.

در ادامه این مراسم حجة الاسلام حسینیان امام جمعه شهر دامغان خاطر نشان کرد: پیش بینی شده امسال ٤٠ هزار تن پسته در این استان برداشت شود. دامغان در بسته بندی در کشور مقام دار است و امیدواریم بتوانیم این رتبه را جهانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز