خبرگزاری کار ایران

معاون توزیع توانیر:

9 درصد از میزان کل مصرف تابستان امسال پیک سایی شد/ 17 هزار قرارداد برای مدیریت پیک با مشترکین منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۶۸۸

معاون توزیع توانیر گفت: میزان پیک سایی در زمان اوج مصرف در کشورهای توسعه یافته دنیا نسبت به پیک حدود 10 تا 15 درصد است که خوشبختانه ما نیز توانستیم نسبت به پیک 55 هزار و 400 مگاواتی امسال چیزی حدود 9 درصد کاهش مصرف را داشته باشیم.

«محمودرضا حقی فام» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به برنامه های انجام شده برای عبور از پیک تابستان سال جاری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود در تابستان سال جاری، از طریق انجام تدابیر مختلف بتوان در زمان اوج مصرف برق در کشور چیزی حدود 4000 مگاوات پیک سایی انجام داد که خوشبختانه توانستیم این هدف را محقق کنیم.

وی افزود: از طریق اجرای 4 برنامه اصلی «مولدهای خودتأمین»، «ذخیره عملیاتی»، «تعمیرات و تعطیلات صنایع در ساعات اوج مصرف» و «مدیریت بار چاه های کشاورزی» توانستیم چیزی حدود 3 هزار و 968 مگاوات پیک سایی را در همان ساعت اوج مصرف انجام دهیم.

وی تصریح کرد: این میزان پیک سایی در ساعت اوج مصرف تقریبا برابر با استانداردهای جهانی در حوزه مصرف بود.

حقی فام اضافه کرد: معمولاً میزان پیک سایی در زمان اوج مصرف در کشورهای توسعه یافته دنیا نسبت به پیک حدود 10 تا 15 درصد است که خوشبختانه ما نیز توانستیم نسبت به پیک 55 هزار و 400 مگاواتی امسال چیزی حدود 9 درصد کاهش مصرف را داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای حصول چنین هدفی بیش از 17000 قرارداد با مشترکین در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و تجاری که عمدتاً جزو مشتکان دیماندی و پرمصرف بودند، بسته شده است که ساعت های کار مداوم همکاران و رصد لحظه به لحظه شبکه را می طلبید.

معاون توزیع توانیر با اشاره به سهم هر کدام از 4 برنامه اصلی این معاونت در پیک سایی تابستان امسال گفت: سهم مولدهای خود تأمین 11 درصد، سهم طرح ذخیره عملیاتی 43 درصد، مدیریت بار چاه های کشاورزی 19 درصد و در نهایت سهم تعطیلات و تعمیرات صنایع در زمان اوج مصرف 27 درصد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روند استفاده از وسایل پرمصرف در کشور از جمله سایل سرمایشی بسیار زیاد شده و همچنین نظر به اینکه مبحث 19 ساختمان در کشور کمتر جدی گرفته می شود، پیش بینی ما این است که در سال آتی نیز ما شاهد روند رو به رشد مصرف برق در کشور باشیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که علاوه بر این مسائل خوشبختانه مصرف انرژی در بخش صنعت کشور نیز روند رو به رشدی را طی می کند به طوری که در 5 ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال 95 ما شاهد رشد 6.5 درصدی مصرف برق در کشور بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین امیدواریم با تدوین سیاست های کاربردی و مناسب و استفاده از ظرفیت های قانونی از جمله الزام سازمان های دولتی به تأمین 20 درصد از برق مصرفی از انرژی های نو و... بتوانیم ماننده امسال در سال آتی نیز بر این امر فایق آییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز