خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح های اصلاح نژاد دام روستایی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۲۸۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک روستایی و پروژه همزمان سازی فحلی و مدیریت تولیدمثل دام سبک با استفاده از تکنیک هورمون تراپی و قوچ اندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اسلنا از ساری، سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل اظهار کرد: طرح اصلاح نژاد دام سبک روستایی و پروژه همزمان سازی فحلی و مدیریت تولید مثل دام سبک با استفاده از تکنیک هورمون تراپی و قوچ اندازی در شهرستان بابل اجرا شد.

وی ادامه داد: عملیات اسفنج گذاری گله های گوسفندی از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته شروع و هورمون تراپی و قوچ اندازی در برنامه های زمانبندی فنی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل اضافه کرد: زایش اولین گله در نیمه اول شهریور  با راندمان 44 درصد دوقلوزایی در گله بودکه در گله های بعدی نیز ادامه دارد.

این مقام مسوول با اشاره به رضایتمندی بهره برداران و دامداران از اجرای طرح، اجرای آن را گامی موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و در خاتمه افزایش راندمان تولید مثلی گله ها از طریق دوقلوزایی، تولید بره های هم سن، سهولت در مدیریت پرورش گله مادر و بره ها، بازار پسندی و درنهایت سود اقتصادی بیشتر دامدار و عشایر را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز