خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت:

گازپروم‌نفت نتایج مطالعات میدان‌های چشمه خوش و چنگوله را ارائه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۴۱۲

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از ارائه نتایج مطالعات شرکت گازپروم‌نفت برای میدان‌های چنگوله و چشمه خوش خبر داد و گفت: این مطالعات فردا به شرکت ملی نفت ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیرحسین زمانی نیا امروز (دوشنبه، ۶ شهریورماه) در دیدار با باریشنکیوف، معاون مدیرعامل گازپروم نفت گفت: گازپروم نفت برای مطالعه میدان چنگوله با شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و میدان چشمه خوش با شرکت نفت مناطق مرکزی تفاهم‌نامه امضا کرده بود.

وی با بیان این که مطالعات این میدان‌ها هم اکنون آماده شده و قرار است فردا به شرکت ملی نفت ایران ارائه شود، تصریح کرد: در صورت تائید این مطالعات، اقدام‌های بعدی در باره روند اجرایی شدن این پروژه بر اساس ضوابط و مقررات شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به نقشه راه همکاری ۲ کشور که پیش‌تر با همتای روس خود امضا کرده بود، گفت: بر اساس این نقشه راه، قرار است کارگاه آموزشی در باره فناوری‌های روزآمد ازدیاد برداشت و افزایش بهره‎وری از میدان‌های نفتی در ۲ کشور تشکیل شود تا از تجربه‌های یکدیگر در این بخش‌ها استفاده کنیم.

به گزارش شانا، گازپروم نِفت، چهارمین شرکت نفتی روسیه است، که به عنوان شرکت تابعه و بخش عملیات نفتی شرکت دولتی گازپروم فعالیت می کند.

این شرکت در سال ۱۹۹۵ میلادی در پی ادغام سه شرکت نفتی روس و تحت نام سیب‌نفت، از سوی شرکت روسنفت راه‌اندازی شد. سپس در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ طی فرآیند خصوصی‌سازی، سهام این شرکت از سوی رومن آبراموویچ و بوریس برزوفسکی خریداری شد، که سرانجام در سپتامبر ۲۰۰۵ معادل ۷۵٫۷ درصد از سهام آن، به ارزش ۱۳٫۱ میلیارد دلار، به‌وسیله گازپروم خریداری و در ماه مه ۲۰۰۶ نام آن به گازپروم‌نِفت تغییر یافت.

این شرکت هم اکنون ۱۰ درصد از سهم بازار استخراج نفت و معادل ۱۴٫۶ درصد از بنزین روسیه را تولید می‌کند و به عنوان سومین شرکت پالایش نفت روسیه شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی شرکت گازپروم نفت در شهر سن پترزبورگ، روسیه قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن، بورس مسکو و بورس فرانکفورت معامله می‌شود. هم‌اکنون شرکت گازپروم با در اختیار داشتن ۹۶ درصد از سهام گازپروم نفت، مالک اصلی آن به‌ شمار می‌آید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز