خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن کارفرمایی پتروشیمی:

تشکیل کمیته حل مشکلات صادرات پتروشیمی به چین در بانک مرکزی / دست‌های پشت پرده امریکا و عربستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۳۶۵

مهدوی گفت: فشارهایی غیررسمی از سوی آمریکا و عربستان به چین وارد می شود تا محصولات پتروشیمی ایران را خریداری نکنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احمد مهدوی ابهری در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم توجه به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: صادرات به چین از طریق مسیر مستقیم بانکی انجام نمی شود، لازم است که با توجه به رفع تحریم ها، ارتباط مستقیم بانکی برقرار شود.

مهدوی ابهری افزود: به مسوولان چینی یادآور شده ایم که با توجه به رفع تحریم ها، باید به صورت مستقیم برای شرکت های ایرانی، ال.سی باز کنند تا صادرات به این کشور دچار مشکل نشود.

وی به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل صادرات پتروشیمی به چین و دریافت پول حاصل از صادرات این محصولات اشاره و بیان داشت: با وزیر امور اقتصادی و دارایی جلسه هایی برگزار کردیم و کمیته ای در این رابطه در بانک مرکزی تشکیل شد و  وزیر امور اقتصادی و دارایی به چین سفر کرده و با مسوولان این کشور مذاکراتی را انجام داد.

مهدوی ادامه داد: مسوولان چینی اعلام کرده اند به علت اتصال سیستم بانکی به گمرک این مشکلات رخ داده و تنها به تجارت با ایران اختصاص ندارد و مربوط به همه کشورهاست. بانک مرکزی باید شرایط را برای ارتباط بانکی ایران با چین را فراهم کند تا با این مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان این که بانک های بزرگ چینی، برای ما حساب باز نمی کنند، افزود: پس از رفع تحریم ها، بانک های چینی، محدودیتی در بازگشایی حساب بانکی برای ما ندارند، اما از اجرای آن خودداری می کنند.

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به پیشنهاد برگذاری جلسه به بانک های مرکزی ایران و چین با حضور نمایندگان بانک ها و شرکت های پتروشیمی، افزود: با برگذاری این جلسه امکان برقراری ارتباط مستقیم بانکی را فراهم کنند.

وی به کارشکنی عربستان و آمریکا در صادرات به چین اشاره کرد و گفت: فشارهایی غیررسمی از سوی آمریکا و عربستان به چین وارد می شود تا محصولات پتروشیمی ایران را خریداری نکنند، همچنین به آنها قول داده اند که نیاز چین به پتروشیمی را رفع کنند.

وی با بیان این که هدف دشمنان از فشار به ایران، ضربه به اقتصاد است، افزود: پتروشیمی از منابع اصلی درآمد ارزی ایران است که می خواهند جلوی آن را بگیرند.

دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه 40 درصد پتروشیمی ایران به چین صادر می شود، افزود: کمیته ای برای حل مشکلات صادرات پتروشیمی به چین در بانک مرکزی تشکیل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز