خبرگزاری کار ایران

حاتمی‌یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

بانک‌ها از افشای واقعیت‌ها در صورت‌های مالی می‌ترسند/ میزان مطالبات معوق سرسام‌ آور است

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۰۰

احمد حاتمی‌ یزد گفت: متاسفانه بانک‌ها از این که واقعیت‌ها افشا شود می‌ترسند و همین امر باعث شده تا ارتباط‌شان با سازمان‌های بین‌المللی قطع شود.

احمدحاتمی‌‌یزد، کارشناس ارشد بانکی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که اصلاحات نظام بانکی و صورت‌های مالی بانک‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به اتمام خواهد رسید؟ ، گفت: این اقدامات هنوز در نیمه راه است و وضعیت بانک‌ها در این خصوص چندان شفاف نیست.

حاتمی‌ یزد خاطر نشان کرد: در تیر ماه تنها مجمع هشت بانک برگزار شد و مابقی بانک‌ها هنوز مجمعی برگزار نکرده‌اند و موفقیت شایانی در این راستا نداشته‌اند.

وی با بیان این که صورت‌های مالی بانک‌ها از استاندارد قابل قبولی برخوردار نیستند تصریح کرد: متاسفانه بانک‌ها از این که واقعیت‌ها افشا شود می‌ترسند و همین امر باعث شده تا ارتباط‌شان با سازمان‌های بین‌المللی قطع شود. ضمن آن که در مورد مطالبات معوق نیز هنوز نتوانسته‌اند اقدامی اساسی‌انجام دهند.

این کارشناس ارشد بانکی گفت: میزان مطالبات معوق بانک‌ها سرسام آور است.

حاتمی یزد گفت: بانک‌ها در حال حاضر نیازمند افزایش سرمایه هستند زیرا افرادی که بدهکار هستند به دلیل تاخیر در پرداخت هایشان درآمد واقعی برای بانک ها ندارند و بانک‌ها نیز موفق به دریافت سود و جریمه تاخیر نشده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز