خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره انجمن صنایع قند:

واردات بی رویه ضربه سنگینی به تولید چغندرقند وارد کرد/ تولید شکر در سال ٩٥ در ١٢٢ سال گذشته بی سابقه بود

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۴۰۳

رییس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران گفت: واردات بی رویه شکر در سال ٨٧ باعث کاهش تولید به این صنعت و خروج ارز از کشور شد که ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نخستین جشن ملی تولید شکر با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس جمهور، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران، مهندس اشرف رییس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این نشست مهندس اشرف رییس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که از سال ٨٧ تاکنون جهش چشم گیری در بهره وری از هر هکتار داشته ایم. در سال ٨٧ از ١٧٩ هزار هکتار ٦ میلیون تن چغندر و نیشکر برداشت داشتیم که در سال ٩٥ به ١٢ هزار هکتار سطح زیر کشت رسید که برداشت چغندر و تولید شکر به ٨٥ درصد افزایش یافت و رشد ١٠ درصدی داشت.

وی افزود: در این مدت ظرفیت کارخانجات هم ٣ برابر افزایش یافت. در بخش نیشکر هم توسعه چشم گیری داشتیم. ما در مجموع ٩.٥ تن شکر در هر هکتار تولید کردیم در حالی که پیش از این ٤.٣ تن بوده است.

اشرف عنوان کرد: از سال ٦٠ تا ٩٥ ما تولید چغندر قند را داشتیم اما در سال ٨٧ به کمترین میزان تولید در ٥٠ سال اخیر رسید که دست آورد واردات بود.

وی افزود: در سال ٨١ کل تولید یک میلیون و ٤٠ هزار تن شکر بود و در سال ٨٥ به یک میلیون و ٢٥٠ تن رسید اما از سال ٨٧ به کمترین میزان خود رسید که علت آن سیاست های دولت نهم و دهم بود. در سال ٩٢ تولید به یک میلیون و ١٢٣ هزار تن رسید و پس از آن هر سال به صورت متوسط ١٠٠ تن افزایش داشته ایم.

دبیر اتاق بازرگانی در پایان گفت: در دوره دولت نهم و دهم واردات شکر به ١٢ میلیون تن شکر رسید که به ارزش ٥.٦ میلیارد دلار بود اما در سال ٩٢ به ٢.٢ میلیون تن واردات رسید که تنها ٩٧٠ میلیون دلار شد. در سال ٩٦ پیش بینی شده که یک میلیون و٥٠٠ هزار تن شکر تولید خواهد شد که نیاز به خارج تنها ٥٠٠ هزار تن خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز