خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

بخش کشاورزی مازندران هنگام وقوع سیلاب بسیار آسیب پذیر است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۴۸

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: بخش کشاورزی مازندران بهنگام وقوع سیلاب بسیار آسیب پذیر است.

 به‌گزارش ایلنا، محمد ابراهیم یخکشی در جلسه کارگروه سیل و مخاطرات دریایی استان مازندران با اشاره به شرایط اقلیمی، از استان مازندران به عنوان استان سیل خیز یاد کرد و گفت: به دلیل سیستم سنتی انتقال آب از جمله 2000 سر دهنه سنتی و تخریب آن‌ها بعد از هر سیل و طغیان رودخانه، امکان انتقال آب به اراضی کشاورزی میسر نبوده و بعد از هر سیل ما با مشکل خشکسالی مواجه هستیم.

یخشکی با بیان اینکه تنوع سیلاب نیز در این استان زیاد بوده افزود: در بسیاری از مواقع بدون آنکه دارای بارندگی زیادی باشیم شاهد وقوع سیلاب در رودخانه‌هایی که دارای رژیم یخچالی هستند بوده و این تنوع سیل موجب تنوع آسیب نیز می‌گردد.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران تصریح کرد: برای مدیریت سیلاب کارهای انجام نشده زیادی داریم که باید با کمک دیگر اعضاء آن را انجام دهیم.

رئیس کارگروه سیل و مخاطرات دریایی استان در پایان بر تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه سیل تأکید و آموزش و اطلاع رسانی را اولویت اول مدیریت سیلاب برشمرد که باید در برنامه سالانه مدیریت سیلاب استان به این مهم توجه بیشتری صورت گیرد.

در ادامه مهندس علی اصغر احمدی مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران از کارگروه سیل به عنوان یکی از کارگروه‌های فعال استان یاد کرد و گفت: برخورداری استان از 7000 کیلومتر رودخانه و وقوع سیلاب، نقش این کارگروه را در بین سایر کارگروه‌های دیگر بر جسته تر می‌نماید.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همانند مصوبات هیأت وزیران برای دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است تصریح نمود: هر یک از دستگاه هی موضوعات و اولویت‌های خود را پس از طرح در کارگروه جهت تصویب به شورای مذکور ارسال نمایند.

وی از طرح جامع مدیریت سیلاب به عنوان یکی از اقدامات خوب این کارگروه یاد کرد و گفت با ارائه طرح مذکور و تصویب آن در هیأت وزیران، به مدت سه سال بخشی از اعتبار مورد نیاز در اختیار استان قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان در پایان از تلاش آب منطقه ای و شهرداری‌های منطقه سوادکوه در امر ساماندهی و لایروبی رودخانه که سبب جلوگیری از خسارات سیل اخیر در منطقه شد تشکر نمود.

در این جلسه همچنین موضوع نظامنامه مدیریت سیلاب وزارت نیرو مطرح و نمایندگان هر یک از دستگاه‌ها پیشنهاد خود را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز