خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان مجلس برای کمک به صنعت بازی آمادگی کامل دارند/ قانون کپی رایت را سر و سامان می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۷۴۹

مهدی شیخ، عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت گیم ایران با عنوان TGC در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بازی‌های رایانه‌ای فصل جدیدی از حضور در فضای مجازی در سراسر جهان است.

مهدی شیخ، عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت گیم ایران با عنوان TGC در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بازی‌های رایانه‌ای فصل جدیدی از حضور در فضای مجازی در سراسر جهان است، ما در ایران دارای 21 میلیون کاربر هستیم که روزانه 70 دقیقه به انجام بازی می‌پردازند و این آمار نشان از زیر ساخت‌های بالا در این زمینه برای جنبه فرهنگی و اقتصادی دارد.

شیخ ادامه داد: بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تلاش کرده است تا از زیر ساخت‌های اقتصادی و فناوری این صنعت استفاده کند اما همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید نگاه‌مان برای ورود به بازارهای خارجی برای گسترش این صنعت به منظور گسترش روابط اقتصادی و شناخت هرچه بیشتر فرهنگ بومی و انقلاب اسلامی ایران به جهانیان باشد.

مهدی شیخ افزود: ما در مجلس آمادگی کامل برای حمایت و کمک به صنعت بازی داریم و می‌توانیم موانع قانونی برای حمایت و کمک به این صنعت بر طرف و اگر نیازی به ایجاد قانونی باشد آن را در دستور کار قرار دهیم.

این نماینده مجلس به در رابطه با قانون کپی رایت گفت: ما قطعا پیگری‌های لازم را در مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت تا قانون کپی رایت را در همین دوره سر و سامان دهیم تا بازی سازان و تولید کنندگان نرم افزارهای داخلی و همه تولید کنندگان انواع محتوا از جمله محتوای ویدئویی، تصویری و متنی بتوانند با خیالی راحت در این صنعت سودآور فعالیت داشته باشند. ما در ایران دچار پدیده‌ای هستیم که پول برای یک بازی یا نرم افزار پرداخت نمی‌کنیم این درحالی است که در خارج از کشور این مسئله جرم است و افراد برای استفاده از یک بازی یا نرم افزار باید هزینه‌ای را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز