خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در آیین آبگیری سد گلورد استان مازندران عنوان کرد؛

از ابتدای سالجاری تاکنون 5 سد افتتاح و 3 سد آبگیری شده است/ تا پایان دولت یازدهم 1 سد دیگر افتتاح و 3 سد آبگیری می شود

کد خبر : ۵۰۷۴۸۷

وزیر نیرو گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 5 سد افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شده، و ما امیدواریم تا پایان دولت یازدهم یک سد دیگر افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شود.

به گزارش ایلنا، «حمید چیت چیان» وزیر نیرو در آیین آبگیری سد گلورد استان مازندران اظهار داشت: سد گلورد، سی و سومین سدی است که در دوره فعالیت دولت یازدهم آبگیری و یا افتتاح می شود.

وی افزود: از زمان آغاز سدسازی در کشور تا قبل از انقلاب اسلامی امکان تنظیم 14 میلیارد مترمکعب و تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم امکان تنظیم 34 میلیارد مترمکعب آب وجود داشت.

وی تصریح کرد: اما در طول دولت یازدهم با اجرای طرح های سدسازی توان استحصال آب کشور 4.5 میلیارد مترمکعب افزایش یافت که به طور متوسط الانه حدود یک میلیارد و 150 میلیون مترمکعب آب را شامل می شود.

وزیر نیرو تأکید کرد: انجام این فعالیت ها می تواند نمونه ای کوچک از تحقق شعار سال مبتنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» موردنظر رهبری باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی روستاهای منطقه هم اکنون با تانکر آبرسانی می شوند، گفت: خوشبختانه با کمک دولت و مجلس منابع بسیار خوبی برای آبرسانی روستایی اختصاص یافته و ما توانستیم در 4 سال گذشته تا به امروز 5400 روستا را آبرسانی کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون 5 سد افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شده، و ما امیدواریم تا پایان دولت یازدهم یک سد دیگر افتتاح و 3 سد نیز آبگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این یک حرکت جهادی گسترده در سراسر کشور برای مدیریت آب بوده است.

چیت چیان تصریح کرد: با بهره برداری از سد گلورد، آب شرب نکا، بهشهر و گلوگاه تأمین می شود و امید است شبکه آبیاری و زهکشی پایین دست این سد نیز همزمان با اجرای طرح آسان شود.

وی با اشاره به اجرای گسترده طرح های فاضلاب در استان مازندران گفت: قرار گرفتن شهرهای این استان کنار دریای خزر و حفظ محیط زیست ایجاب می کند که برای احداث شبکه های فاضلاب اهتمام و توجه بیشتری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز