خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توانیر:

344 روستا و 34 هزار خانوار عشایر بدون برق هستند/ بهره برداری از 100 مگاوات برق تجدیدپذیر تا پایان سال

مدیرعامل توانیر اظهار داشت: براساس ارزیابی دولت، توانیر به عنوان یکی از 10 شرکت بزرگ کشور معرفی شده است و این موضوع نشانگر آن است که با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی، شرکت توانیر می تواند نقش مهمی را در توسعه کشور ایفا کند.

به گزارش ایلنا، آرش کردی با بیان این مطلب که توانیر عهده دار 6 مسئولیت مهم در کشور است، افزود: تک رقمی شدن نرخ تلفات در شبکه های توزیع برق، طرح فهام، استفاده از سامانه های هوشمند و برق رسانی به روستاهای 10 تا 20 خانوار از جمله این امور هستند.

کردی با اشاره به این که در ارزیابی اخیر دولت، شرکت مادر تخصصی توانیر به عنوان یکی از 10 شرکت بزرگ کشور معرفی شده است، افزود: با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی، شرکت توانیر می تواند نقش مهمی را در توسعه کشور ایفا کند.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه هم اینک 344 روستای فاقد برق در کشور داریم، اظهار داشت: تعداد 34 هزار خانوار عشایری فاقد برق نیز در کشور داریم که تلاش می کنیم تا هرچه زودتر به آنها نیز برق رسانی کنیم.

 

کردی از برق رسانی به روستاهای فاقد برق به عنوان تحول در برق رسانی یاد کرد و افزود: در حال حاضر روستاهای صعب العبور نیز از طریق انرژی فتوولتائیک برق دار می شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی توانیر برنامه تکمیل و بهره برداری از 3 هزار مگاوات نیروگاه تولید پراکنده را در دستور کار خود دارد، گفت: 1561 مگاوات موافقت نامه جدید نیز دریافت کرده ایم که نیاز به تأمین تسهیلات از محل صندوق ذخیره ملی داریم.

کردی با بیان اینکه در بخش فهام و اجرای سامانه AMI و شروع هوشمند سازی جزو کشورهایی هستیم که ساخت کنتور در آنها بومی شده است، افزود: در سال جاری، 400 هزار کنتور هوشمند با اولویت مشترکان دیماندی، صنعتی و کشاورزی نصب شده و قرارداد جهت اجرای طرح فهام در مناطق 5 گانه کشور با مرکزیت استان های تهران، مشهد، اهواز، زنجان و بوشهر منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در بخش انرژی های تجدید پذیر نیز، امسال 100 مگاوات تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در زمان حاضر 271 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور فعال است.

 

 

کد خبر : ۴۴۱۰۵۱