خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده:

فروش پژو 2008 ارتباطی به وزارت صنعت ندارد/ قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت را قبول نداریم/ تولید پراید سال 97 به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۹۲۲

وزیر صنعتٰ معدن و تجارت گفت: تنها مشکلی که زمان پیش فروش پژو 2008 رخ داد بالا بودن تقاضا بود که با تمهیداتی که در نظر گرفتیم امیدواریم تا پایان سال این مشکل حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نعمت‌زاده، وزیر صنعت در نشست خبری امروز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا پژو 2008 با وجود اعلام قیمت نهایی و تسهیلات گمرکی که از آن برخوردار شد در نهایت پیش فروش آن تا 60 میلیون تومان آغاز شد؟ ، گفت: موضوع فروش این خودرو ارتباطی با وزارت صنعت ندارد بلکه طرف حساب مشتریان و بخش متصدی تولید این خودرو یک شرکت بزرگ و باسابقه است. از طرف دیگر این خودرو اولین سرمایه‌گذاری مشترک پژو و ایران خودرو است و امیدواریم بعد از این همکاری‌های این دو شرکت بیشتر شود.

وی ادامه داد: در خصوص پیش فروش این خودرو باید گفت: نمی‌توان برای اولین سری تولید خودرو تیراژ بالا داشته باشیم زیرا مسائلی مانند قطعه سازی در قالب‌ها به طور کامل راه نیافته است.

وی تصریح کرد: ما برای حمایت از تولیدات داخلی قصد نداریم این خط تولید را تبدیل به مونتاژ کنیم و منتظریم تا قطعه سازان بتوانند توانایی لازم برای ورود به بازارهای جهانی و اخذ استانداردهای بین‌المللی را کسب کنند.

نعمت‌زاده در خصوص عرضه این خودرو گفت: تنها مشکلی که زمان پیش فروش پژو 2008 رخ داد بالا بودن تقاضا بود که با تمهیداتی که در نظر گرفتیم امیدواریم تا پایان سال این مشکل حل شود.

وزیر صنعت در خصوص شورای رقابت و حضور آن برای قیمت گذاری گفت: ورود این شورا به قیمت‌گذاری خودرو میراثی است که از دولت قبل به جا مانده، این در حالی است که ما اعتقاد داریم بازار خودرو انحصاری نیست که نیاز به چنین شورایی باشد. ما معتقدیم قیمت باید در بازار مشخص شود تا برخی از قیمت‌گذاری‌های دستوری سوء استفاده نکنند.

پراید آخر سال 97 از دور خارج می‌شود

وی درباره تولید پراید و ادامه تولید آن تصریح کرد: در شروع دولت یازدهم  پراید بیش از 70 درصد تولید ساپیا را تشکیل می‌داد، اما سال گذشته این عدد به 34 درصد کاهش یافت و امسال به 28 درصد می‌رسد.

وزیر صنعت عنوان کرد: در حال افزایش تنوع خودروهای جدید هستیم و تولید پراید به تدریج کاهش می‌یابد.

محمدرضا نعمت‌زاده اظهار داشت: با استانداردهایی که در سال‌ آینده اجرایی خواهد شد، خود به‌ خود پراید از چرخه تولید خارج خواهد شد. ما داریم استانداردها را ارتقا می‌دهیم و فکر می‌کنم آخر عمر پراید از لحاظ تولید، آخر 97 خواهد بود.

ادغام وزارت بازرگانی با صنایع و معادن

نعمت زاده در خصوص تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنایع و معادن اظهار داشت: همانطور که بنده قبلا اعلام کرده بودم این ادغام به جا بوده و مرحوم هاشمی رفسنجانی در همان زمان اعلام کردند که این ادغام باید به صورت تدریجی مد نظر قرار گیرد چرا که اگر یک مرتبه انجام بگیرد تبعات بدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت و معدن باید یک نهاد تصمیم‌گیرنده وجود داشته باشد. ضمن آنکه تجارت نیز بخشی از صنعت است بنابراین اگر بخواهیم با تفکر تولید ملی نگاه کنیم این ادغام به جا بوده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این دولت بیشتر روند تجمیع را انجام داده بود و حتی احکام کارمندان نیز به صورت قبلی باقی مانده بود و حتی ما برخی از ساختمان‌ها را تجمیع و جابجا کردیم اما مهمتر از تمام اینها بحث محتوایی بود که ما توانستیم در این سال‌ها آن را به طور موفقیت‌آمیزی پیش ببریم. ما به جای تجمیع، ادغام را در دستور کار قرار دادیم و اکنون نتایج آن در حال رخ دادن است.

طرح رونق تولید

نعمت‌زاده با اشاره به مصوبات ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی گفت: تاکنون هزار و 900 واحد صنعتی در این طرح نام‌نویسی کردند و بررسی آنها توسط کارگروه‌های استانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر این طرح با نوسازی و بازسازی اصناف خدماتی و تولیدی رو به رو خواهیم بود که آنها نیز از این تسهیلات برخهوردار خواهند که دستورالعمل آن تهیه و به زودی به استان‌ها اعلام خواهد شد.

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به آمار تولید سه ماهه خودرو گفت: ما در این سه ماهه شاهد رشد 14 درصدی تولید خودرو بودیم و امیدواریم در ادامه این رشد تداوم داشته باشد.

وزیر صنعت بر افزایش تولید در مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت:‌ هر چند که در بخش ساخت و ساز با کاهش رو به رو بودیم اما به دلیل سیاست‌های تشویقی در دو ماهه نخست سال جاری شاهد رشد بوده‌ایم. ضمن آن که این وزارتخانه به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید صادراتی  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز