خبرگزاری کار ایران

نخستین محموله بوتان فازهای 17و 18 پارس جنوبی صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۴۴

مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: نخستین محموله بوتان فازهای 17و 18 آماده بارگیری و صادرات در ماه جاری می‎شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا چلیپا با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش این 2 فاز گفت: باتوجه به راه اندازی مخازن ذخیره سازی بوتان و پروپان، هم اکنون روزانه 2600 تن بوتان و پروپان تولید و در این مخازن ذخیره سازی می‌شود.

وی با بیان این‌که همین ماه نخستین محموله LPG فازهای 17 و 18 آماده بارگیری و صادرات می‌شود، افزود: به این ترتیب تمام فرآورده‌های تولیدی این پالایشگاه در چرخه ارزآوری قرار می‌گیرد.

مجری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تولید تجمعی میعانات گازی در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی را 19.5 میلیون بشکه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این فاز با تولید بی‌وقفه این محصول ضمن دستیابی به ارزآوری بالا از محل فروش، توانسته بخشی از نیاز بازار داخلی و خارجی را تامین کند.

چلیپا تصریح کرد: تاکنون در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 21 میلیارد مترمکعب متان، 627 هزار تن اتان و 11هزار و 900 تن گوگرد تولید شده است.

وی عنوان کرد: به طور متوسط از سه ماه نخست سال 96، روزانه 2300 تن اتان در این فازها تولید و به مجتمع‌های پتروشیمی صادر شده است.

چلیپا به کاهش گازسوزی در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: باتوجه به فعالیت واحدهای زیست محیطی در فرآیند فرآوری و بهره‌برداری از کمپرسور آف‌گس، گازسوزی در این فازها به حداقل رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز