خبرگزاری کار ایران

نگاهی به عملکرد طیب‌نیا در وزارت اقتصاد؛

افزایش درآمدهای مالیاتی دولت در پرتو شفاف‌سازی فعالیت های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۶۳

مالیات از جمله منابع درآمدی دولت درهمه اقتصاد‌های جهان محسوب می شود. در کشورمان درآمدهای مالیاتی در دولت یازدهم برای نخستین بار از درآمدهای نفتی فزونی گرفت. بسیاری از کارشناسان موفقیت دولت در تحقق درآمدهای مالیاتی را ناشی از اجرای سیاست های دقیق و مبتنی بر واقعیت های اقتصاد ایران در سال های اخیر ارزیابی می کنند.

به گزارش ایلنا، سیاست‌هایی  نظیر شناسایی گلوگاه‌های فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید مالیاتی در کنار کنترل امتناع از افزایش نرخ مالیات بر مالیات و... باعث افزایش چشمگیر درآمدهای مالیاتی در سال نود و پنج شد آنچنان که به گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی ۴ هزار میلیارد تومان از درآمدهای سال گذشته  از طریق مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و تکمیل بانک های اطلاعاتی  محقق گردید.  

علاوه بر این قرارگرفتن 2500 شرکت  در لیست سیاه  سازمان مالیاتی، شناسایی 1500 شرکت کاغذی ،  اصلاح و اجرای قانون مالیات های مستقیم ، اجرای مقرارات مجازات درجه شش  در امور گمرکی از جمله دستاورد های وزارت اقتصاد در زمان تصدی گیری علی طیب در دولت یازدهم محسوب می شود. 

دستاوردهایی که بر اساس آن  درآمد 115 هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری از محل دریافت مالیات پیش بینی شده است. در این شرایط اینگونه به نظر می رسد که  استمرار سیالست های مبتنی بر شفاف سازی فعالیت های اقتصادی  که منجر به افزایش درآمدهای مالیاتی دولت شده است،  ضروری بوده و هرگونه خلل در اجرای این سیاست ها بحران تازه ای را به اقتصاد کشور تحمیل خواهد نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز