خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت اقتصادی کشور دیگر تحمل ماجراجویی ندارد/ باید دید چه کسانی از عدم ثبات منتفع می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۴۵۰

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گفت: وضعیت اقتصادی کشور دیگر تحمل یک ماجراجویی دیگر را ندارد . ما تازه با دنیا ارتباط دوباره برقرار کرده ایم .حضور بیش از 200 هیئت خارجی و مذاکرات انجام شده را نباید به هیچ عنوان با رفتارهای خارج از قانون به خطر انداخت.

علی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص بیانیه انصار حزب الله وحرکت‌های غیرقانونی در عرصه اجتماعی و تاثیرگذاری آن در اقتصاد کشور گفت: برای اینکه ما تاثیر این گونه اقدامات را در کشور درست ارزیابی کنیم باید ابتدا با شرایط اقتصاد امروز آشنا شویم.

علی شریعتی ادامه داد: امروز در بحث اقتصاد ما سه گونه شرایط داریم یکی: شرایط قابل کنترل داخلی، دیگری غیرقابل کنترل داخلی و در نهایت شرایط اقتصاد بین المللی. حال اینکه ما چقدر بتوانیم این سه را با یکدیگر تنظیم کنیم بستگی به رفتار سران سه قوه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ایران کاملا دولتی است چشم مردم به مدیران نظام است در بحث قوانین روسای سه قوا هستند که باید هماهنگ باشند و به شرایط اقتصادی کشور کمک کنند و جلوی دخالت سایر سازمان‌ها و نهادهایی که هیچ گونه مسئولیتی در اقتصاد کشور ندارند و حتی حاضر به پاسخگویی نیستند را بگیرند.

وی ادامه داد: در بحث شرایط بین المللی نیز اکنون در شرایطی هستیم که سرمایه‌گذاران با کوچکترین خبری حساسیت نشان می‌دهند و به هیچ عنوان حاضر نیستند در کشوری که در وسط ناامنی‌های خاورمیانه قرار دارد و در داخل نیز برخی حرکت‌های خودسرانه و خارج از عرف و قانون انجام می‌گیرد سرمایه‌گذاری کنند.

شریعتی گفت: در بحث داخلی نیز وجود این همه سپرده‌گذار در بانک‌های کشور نشان می‌دهد که مردم علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری ندارند زیرا شفافیت لازم را در اقتصاد کشور نمی‌بینند  درصورتی که صنایع ما دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: این روزها همان طور که ما کاسب‌های تحریم داریم کاسب‌های آتش به اختیار نیز اضافه شده‌اند باید دید از شرایط عدم ثبات چه کسانی منتفع می‌شوند.همیشه وضعیت اقتصادی کشور زمانی بحرانی و بی ثبات شده که اتفاقی در حوزه فرهنگ رخ داده و سرمایه گذار داخلی و خارجی را فراری داده است.

شریعتی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور دیگر تحمل یک ماجراجویی دیگر را ندارد . ما تازه با دنیا ارتباط دوباره برقرار کرده ایم .حضور بیش از 200 هیئت خارجی و مذاکرات انجام شده را نباید به هیچ عنوان با رفتارهای خارج از قانون به خطر انداخت.

وی در پایان افزود: حال که توانسته‌ایم اقتدار خود را در عرصه بین‌المللی با کمک دلیر مردان سپاه اثبات کنیم نباید در داخل با انجام برخی شیطنت‌ها و ماجراجویی‌ها اقتصاد کشور را دچار تنش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز