خبرگزاری کار ایران

با استفاده از ناوگان عملیاتی ملی حفاری انجام شد

اتمام حفاری و تکمیل ۴ حلقه چاه خشکی، ۳۴ روز زودتر از برنامه عملیاتی

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۳۱

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از ۳۴ روز جلو افتادگی در عملیات حفر و تکمیل چهار حلقه چاه نفت توسط ناوگان این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر قلی پور از ۳۴ روز جلو افتادگی در عملیات حفر و تکمیل چهار حلقه چاه نفت در مناطق نقتخیز کشور خبر داد و گفت: از این تعداد چاه یک حلقه توصیفی و سه حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی افزود: از این چهار حلقه، یک حلقه در مناطق عملیاتی میدان نفتی آزادگان جنوبی بر اساس قرار داد با شرکت مهندسی و توسعه نفت و سه حلقه در میادین نفتی بی بی حکیمه و گچساران در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در مناطق نفتخیز جنوب حفر و تکمیل شده است.

قلی پور اظهار کرد: مدت تعیین شده از سوی کارفرما برای حفر و تکمیل این چاه ها ۲۷۴ روز بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان سختکوش دستگاه حفاری ۸۹ فتح در میدان نفتی آزادگان جنوبی، ۷۵ فتح در میدان بی بی حکیمه و ۴۶ و ۵۰ فتح در میدان نفتی گچساران این مدت به ۲۴۰ روز کاهش یافته است.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: این چاه ها پس از تکمیل نهایی برای بهره برداری به شرکت های متقاضی تحویل و در مدار تولید قرار می گیرد.

وی افزود: شتاب بخشیدن به اجرای پروژه های حفاری که در نتیجه تعامل و همکاری نزدیک میان متخصصان شرکت های متقاضی حاصل می شود از نظر تولیدی شدن زودهنگام چاه و ترخیص دکل ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد.

به گزارش NIOC، شرکت ملی حفاری ایران در سال ۹۵ موفق شد حفاری ۵۰ حلقه چاه را ۷۴۲ روز زودتر از برنامه تعریف شده از سوی کارفرماها به اتمام برساند که این توفیق در بعد اقتصادی و پاسخگویی به موقع به نیازهای صنعت نفت کشور بسیار ارزشمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز