خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن انبار و مراکز نگهداری کالا در آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۴۵۲

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن انبار و مراکز نگهداری کالا در آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، جعفر صادق اسکندری »  با اشاره به عملکرد معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در اردیبهشت ماه اظهار داشت: در این مدت ضمن پیگیری طرح ایجاد مجتمع صنفی نمایشگاه اتومبیل سیلوانا، صدور موافقت اصولی برای ایجاد مجتمع صنفی کامیونداران ارومیه نیز انجام شد.

 وی با اشاره به اینکه عملکرد اداره فرش در اردیبهشت ماه 1396 افزود: به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال که تحت عنوان" اقتصاد مقاومتی ، تولید - اشتغال " نامگذاری شده و با توجه به انتخاب شهرستان تکاب توسط استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان شهرستان آزمایشی اجرای اقتصاد مقاومتی، سازمان صنعت،معدن و تجارت با لحاظ توانمندی‌ها و استعداد فراوان شهرستان تکاب در حوزه تولید فرش دستباف، جشنواره‌ای در آن برگزار کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: فرش افشار تکاب در قالب برند فرش آهنین افشار جلوه کرده و جشنواره ملی و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی فرش دستباف شهرستان تکاب را با هدف شناساندن امکانات و توانمندی‌های آن در حوزه تولید فرش دستباف به ویژه طراحی و تولید فرش افشار، جلب هرچه بیشتر توجه مسئولان،تصمیم‌گیران و دست اندرکاران امر به منظور رفع موانع و مشکلات پیش روی هنر صنعت فرش دستباف، نمایاندن توانمندی‌های آن در تحقق آرمان اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تولید برگزار کرد.

وی تصریح کرد: در ماه گذشته به منظور بررسی و نیازسنجی دوره‌های آموزشی فعالان فرش دستباف، جلسه کارشناسی با حضور جمعی از فعالان فرش دستباف و مسئولین دانشگاه علمی- کاربردی بازرگانی، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی و اتحادیه صنفی بافندگان شهرستان برگزار و مقرر شد نیازهای حوزه مذکور بررسی و دوره‌های مورد نیاز تدوین شود.

اسکندری گفت: در راستای راه‌اندازی انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف آذربایجان‌غربی، در ماه گذشته جلسه کارشناسی بررسی اساسنامه انجمن مذکور، با حضور جمعی از طراحان شهرستان‌های خوی و اورمیه بررسی و در نهایت به منظور پیگیری فرآیند تشکیل رسمی آن، اعضا موسس انجمن مذکور انتخاب شدند.

وی از صدور کارت شناسایی قالیبافی در فروردین ماه امسال به تعداد 83 فقره خبر داد و افزود: در این ماه نیز ضمن تمدید کارت شناسایی قالیبافی به تعداد 619 فقره، بازرسی مشترک با تأمین اجتماعی به تعداد یک هزار و 359 مورد صورت گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی – تولید، اشتغال در سال جدید و با توجه به اینکه نمایشگاه‌ها جایگاهی برای داد و ستد کالاها، خدمات و اطلاعات به صورت هماهنگ و سامان یافته هستند و ازطرفی برنامه‌ریزی و هماهنگی مجموع‌ های ذیربط برای برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت تخصصی و عرضه مستقیم امری ضروری به نظر می‌رسد اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: شرکت نمایشگاه‌های میاندوآب برای تعداد 17 نمایشگاه تخصصی و عرضه مستقیم برنامه‌ریزی کرده که با توجه به مدنظر قرار دادن نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و عرضه مستقیم در ایام خاص سال مورد تایید این سازمان قرار گرفته در نخستین جلسه کمیته توسعه صادرات استان مطرح و تصویب می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت نمایشگاه ارومیه در تقویم تنظیمی تعداد 46 نمایشگاه برای سال 96 منظور کرده که تقویم بررسی و به تعداد 41 مورد اصلاح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: امسال اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن انبار و مراکز نگهداری کالا اقدام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز