خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی تسریع کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی تسریع کنند

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ؛«علی پرزحمت» با اعلام این خبر، افزود : از مجموع ۳۳۴ طرح معرفی شده به بانک های عامل استان از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تاکنون به ۱۶ واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است که این تعداد کم است و بانکها باید به کار ها خود سرعت بیشتری دهند . به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ، علی پرزحمت  در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور  همتی استاندار قزوین در باغستان تشکیل شد گفت : برای رونق دربخش تولید در شرایط پسابرجام با تدبیر دولت ۷۵۰۰ واحد مشکل دار شناسایی شدند که مقرر شد برای رونق تولید با پرداخت تسهیلات نسبت برای سرمایه درگردش و فعال کردن واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد اقدام شود.

وی افزود: از مجموع 1721 واحدی که در سامانه  بهین یاب ثبت نام کردند که 1525 تقاضا بررسی و پایش شده و 477 مورد  جهت پرداخت تسهیلات به مبلغ  5180 میلیارد ریال  به بانک های عامل استان معرفی شده اند که ازین تعداد 16 مورد پرداخت گردیده است.

از کل وواحد های  ثبت نام شده در سامانه  بهین یاب تعداد 1440 مورد  جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ثبت نام نموده اند  و 281 مورد  نیز  طرح های بالای 60 درصد می باشد .

وی افزود: پس از پایش و ارزیابی شرایط واحد های  متقاضی تسهیلات  در کارگروه تخصصی تسهیلات رونق تولید کلیه شرایط با حضور بانک های استان بررسی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  قزوین یادآورشد: بر اساس مصوبات کارگروهها مقرر شد تعیین تکلیف بانکها در مدت ۳۰ روز انجام شود و واحدهای تولیدی شرایط دریافت و یا احراز نشدن شرایط دریافت تسهیلات را بسرعت مطلع شوند و کارها طولانی نشود.

پرزحمت اظهار داشت: بامساعدت دولت محدودیت سهیمه واحدها هم برداشته شده و استانها می توانند درصورت داشتن متقاضی تسهیلات بیشتری برای واحدها دریافت کنند و در قزوین هم ما می توانیم در صورت بودن واحدهای که شرایط لازم را دارند بیش از ۴۰۰ واحد سهمیه تعیین شده نیز به بانکها معرفی کنیم.

پرزحمت بیان کرد: با تشکیل کمیته نظارت با دقت نحوه توزیع اعتبارات و هزینه کرد آن رصد می شود تا اعتبارات بر اساس هدف گذاری انجام شده مصرف شود و مراقبت می کنیم تا این تسهیلات برای تولید، اشتغال و فعال شدن ظرفیت های نیمه کاره و رونق تولید استفاده شود.

وی گفت: در سراسر کشور تعداد  ۱۷۳۱ واحد در سامانه ثبت نامه کرده و ۱۴۴۰ واحد برای دریافت سرمایه درگردش معرفی شده اند که ۲۸۱ واحد آن کشاورزی است.

پرزحمت تصریح کرد: در سراسر کشور در اجرای این طرح تاکنون  ۳۳۴ قرارداد منعقد شده و ۳۱۳ واحد تسهیلات گرفته اند و در استان قزوین ۱۷ قرارداد منعقد شده و فقط ۱۶ واحد تسهیلات بانک را دریافت کرده اند.

وی یادآورشد: در این زمینه استان قزوین از سایر استانها عقب مانده و باید سرعت اجرا بیشتر شود تا بتوانیم مشکلات واحدهای صنعتی را حل کرده و سیاست های دولت را در استان با شتاب بیشتری عملیاتی کنیم.

 

کد خبر : ۳۹۷۶۸۳