خبرگزاری کار ایران

دلاور صیامی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای اداره بهتر شهر نیازمند جلب سرمایه‌گذاری خارجی هستیم/ شهرداری نیازمند درآمدهای پایدار است

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۹۲

دلاور صیامی گفت: اگر مشارکت خارجی به درستی انجام شود منجر به ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می‌شود.

دکتر دلاور صیامی، کاندیدای پنجمین دوره شورای شهر در خصوص برنامه‌هایش برای ایجاد درآمد پایدار شهری برای شهرداری گفت: متاسفانه شهرداری تهران و شهرداری‌های سایر شهرهای کشور درآمد پایدار ندارند و این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: متاسفانه برنامه‌هایی که برای ایجاد درآمد پایدار شهری در نظر گرفته شد به نتیجه دلخواه نرسیده است. از این رو ضروری است برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری برنامه‌ریزی جدی‌تری شود زیرا اگر درآمد قابل اتکا و پایدار وجود نداشته باشد ناچار شهرداری‌ها به تراکم فروشی روی می‌آورند که این مساله مشکلات خاص خودش را به دنبال دارد.

صیامی اظهار داشت: برای اینکه از این معضل رها شویم باید برنامه‌های منسجم داشته باشیم و تلاش کنیم شهرداری به دریافت عوارض و مالیات مردم متکی باشد نه تراکم فروشی. در ضمن می‌توان به شیوه‌های جدید تامین مالی اندیشید مثلا استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس‌ها در اجرای پروژه‌ها. اینکه برخی می‌گویند خارجی‌ها به کشور نیایند قطعا باعث ایجاد مشکل می‌شود مثلا در بحث بازیافت شهرداری تهران از وام‌های بانک جهانی استفاده کرد که بسیار مناسب بود.

صیامی افزود: اگر مشارکت خارجی به درستی انجام شود منجر به ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می‌شود.

وی با اشاره به بحث مال سازی و پاساژسازی در تهران گفت: اگر تعداد مال‌ها و پاساژها در حد استاندارد باشد اشکال ندارد اما اگر مجوز احداث پاساژ و مال از حد لازم بگذرد مشکل ایجاد می‌شود. در نتیجه باید در این حوزه به استانداردهای موجود توجه جدی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز