خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با ایلنا:

ادعای اشتغال‌زایی با پتروشیمی نشان داد برنامه‌های قالیباف در چه سطحی است/ شهردار تهران میان تناقض‌ها سردرگم است

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۵۱۵

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سخنان قالیباف در میان کارشناسان و فعالان اقتصادی جایگاهی ندارد و بیشتر به جوک شبیه است تا یک واقعیت اقتصادی.

حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ادعای محمدباقر قالیباف مبنی بر ایجاد 600 هزار شغل با یک میلیون تن ظرفیت در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: این سخنان و وعده‌ها نشان می‌دهد که رقبای روحانی با دست خالی به صحنه آمده‌اند و با توجه به اینکه نمی توانند دستاوردهای روحانی در رشد اقتصادی، کاهش تورم، فضای مجازی و اشتغال و ... را تایید کنند به شعارهای عوامفریبانه روی آورده اند. ادعای اشتغال‌زایی با پتروشیمی نشان داد برنامه‌های قالیباف در چه سطحی است.

وی با اشاره به اینکه این رقم ایجاد اشتغال نشان می دهد که این شخص کمترین شناختی از صنعت سرمایه بر پتروشیمی ندارد، افزود: قالیباف هنوز منظور از صنایع بالادست، پایین دست و میان دست پتروشیمی را نمی‌داند و ارتباط بین تولید در صنایع پایین دست و بالادست را درک نکرده است.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت پایین دست پتروشیمی 6 میلیون تن تولید محصول نهایی دارد و کاملا مشخص است که چه میزان اشتغال ایجاد می کند.

وی یادآور شد: ما در حال حاضر 50 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی داریم که در  در تمام صنایع بالادست، میان دست و پایین دست پتروشیمی کمتر از 500 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: حال که قالیباف متوجه گاف و اشتباه خود شده‌ به نامه ای که زمانی یک انجمن صنفی نوشته استناد کرده که ادعا کرده بود با وجود سرمایه گذاری، تکنولوژی و بازار در صنعت پلیمر می توان 30 هزار شغل ایجاد کرد و این در حالی است که همین شخص آمار رسمی مرکز آمار، گمرک و بانک مرکزی را زیر سوال می برد و می گوید مردم ایجاد اشتغال و تاثیر برجام را احساس نمی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قالیباف برای تبرئه خودش از اشتباه به آمار یک انجمن صنفی استناد می کند، تاکید کرد: شما که آمار رسمی کشور را انکار می کنی چگونه به نامه انجمن صنفی استناد می کنی؟

حسینی بیان کرد: اینگونه سخنان در میان کارشناسان و فعالان اقتصادی جایگاهی ندارد و بیشتر به جوک شبیه است تا یک واقعیت اقتصادی و بیشتر این اشخاص را بی اعتبار می کند تا اینکه به جذب رای کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر صنعت پتروشیمی چنین توانی داشته باشد مصرف داخل کشور محدود است. بنا بر این باید بازار خارجی داشته باشیم. جریانی که در سیاست خارجی تنش ایجاد می کند چگونه ادعا می کند برای صنعتی که دانش فنی، توان مالی و بازار کافی برای فروش می‌خواهد، سرمایه گذاری کرده و 4 میلیون شغل ایجاد کند؟

عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: این سخنان پارادوکس هایی است که این افراد در آن گرفتار شده اند و چون چیزی برای عرضه ندارند، به آمار و ارقامی روی می آورند تا خودشان را ناجی ملت جلوه دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از الزام های اولیه رشد اقتصادی پایدار کشور، روابط خوب بین الملل، تعامل با دنیا، جذب منابع  خارج از کشور و داشتن شرکای خارجی است تا بتوانیم عرصه بالادست نفت و پتروشیمی را از این وضعیت خارج کنیم.

حسینی گفت: قالیباف هیچ برنامه ای برای عملیاتی کردن اهدافش ندارد بنا بر این به بیان اعداد و ارقام بدون اینکه نحوه اجرای آن را بداند، روی آورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز