خبرگزاری کار ایران

در شرکت آب منطقهای خراسان رضوی صورت گرفت؛

کمیته مشترک ایران و هلند در خصوص " کشف‎رود"

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۷۲۳

کمیته مشترک همکاری‌های ایران و هلند در خصوص "حوضه آبریز کشف‌رود" در مشهد برگزار شد.

به‌گزارش ایلنا، جلسه کمیته مشترک همکاری‌های ایران و هلند در خصوص آشنایی با حوضه آبریز کشف‌رود و اقدامات انجام شده در این زمینه با حضور "سوزانا ترستال"، سفیر هلند در تهران، نمایندگان منطقه ای یونسکو در تهران، "بهرام طاهری"، مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر محیط زیست، ایمنی، بهداشت و امور اجتماعی، "سعید نی ریزی"، رئیس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی، "رحیم نوروزیان"، فرماندار مشهد، "محمد بخشی محبی" معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، جمعی از اساتید دانشگاهی، مدیرعامل، مشاوران و معاونان شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در محل اتاق کنفرانس این شرکت برگزار شد.

"محمد حسین جعفری" در ابتدای جلسه به ارائه گزارشی مبنی بر موقعیت استان خراسان رضوی، شهر مشهد مقدس و حوضه آبریز کشف رود پرداخت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: با توجه به اینکه در شورای جهانی آب در سال 2006 "کشف رود" به عنوان منطقه پایلوت شناخته شده است؛ امیدوار به عقد تفاهم نامه ای در این زمینه با یونسکو هستیم.

وی با اشاره به اینکه سد دوستی در حوضه آبریز کشف رود واقع شده است، و نمونه بارز همکاری بین المللی بین کشورهای "جمهوری اسلامی ایران" و "ترکمنستان" و نشان دهنده توان بالای فنی مهندسی ایرانیان است؛ افزود: معتقدیم کشف رود یک حوضه خاص آبی است، مدیریت آب این حوزه آبریز می‌تواند به عنوان تجربه موفق جهانی عرضه شود.

جعفری همچنین گفت: با توجه به موقعیت خاص فرهنگی و گردشگری مشهد مقدس، کمک‌های فرهنگی یونسکو در این خصوص می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

"سوزانا ترستال" نیز در این جلسه گفت: مشکل آب در هلند و ایران مشترک است؛ اما تفاوت‌هایی اساسی نیز دارد که هلند به‌دلیل پرآبی و ایران به‌خاطر کم آبی دچار بحران هستند.

سفیر هلند ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترک بین کشورهای "هلند" و "ایران" و تبادل اطلاعات و تجربیات گام‌های مثبتی در خصوص آب برداشته شود.

"عباسعلی قزل سوفلو" رئیس پژوهشکده محیط‌های خشک نیز در این جلسه گزارش جامعی در مورد "حوضه آبریز کشف رود" ارائه داد.

این هیأت پس از جلسه به بازدید میدانی از "حوضه آبریز کشف‌رود" پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز