خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۲۸۱

طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و استاندار خراسان رضوی، از خدمات ایرج حسن‌پور تقدیر و نوری به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت در استان معرفی شد.

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به تلاش و مجاهدت فعالان عرصه تولید اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم میزان ذخائر گندم استان صرفا برای مصرف 10 روز بود ولی امروز این میزان به بیش از  20 ماه افزایش یافته است.

وی افزود: به دنبال اخذ مجوز صادرات برای افزایش مازاد بر مصرف به کشورهای همسایه و یا فرآوری آن در محل مناطق ویژه اقتصادی استان هستیم تا ارزش افزوده اقتصادی آن به داخل برگردد.

استاندار خراسان رضوی به موضوع تامین شکر برای واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به راه اندازی واحد اسید سیتریک جوین مصرف شکر افزایش چشمگیری می یابد که باید تامین شود.

رشیدیان ادامه داد: با عنایت به این که یکی از سوغاتی های مشهد در کنار زعفران، نبات متبرک است؛ تامین شکر مورد نیاز این واحدها نیز باید مد نظر باشد.  

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این دیدار موضوع تامین روغن مصرفی استان و استحصال آن از طریق دانه های روغنی برای رفع نیاز و  صادرات این محصول بود.

استاندار خراسان رضوی به موضوع کیفیت نان مصرفی زائران و مجاوران و تلاش های انجام شده برای ارتقا آن نیز اشاره کرد و خواستار تامین آرد مرغوب برای واحدهای نانوایی آزاد پَز و یارانه ای شد.

علی قنبری رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در این مراسم گفت: مهمترین ماموریت شرکت بازرگانی دولتی تامین چهار قلم کالای استراتژیک گندم، برنج، شکر و روغن در کشور است که هم اکنون در این خصوص از وضعیت تثبیتی و تعادلی برخورداریم.

وی افزود: در ابتدای دولت، میزان ذخائر این کالاها به طور میانگین برای مصرف 25 روز کشور بود که با مجموع اقدامات انجام شده، هم اکنون به بیش از 20 ماه افزایش یافته است.

معاون وزیر با اشاره به کیفیت بالای گندم تولیدی در کشور تاکید کرد: برای ارتقای کیفیت نان در خراسان رضوی، گندم مرغوب به استان تحویل می شود.

قنبری همچنین قول مساعد برای تامین شکر و روغن مورد نیاز در واحدهای تولیدی و مصارف استان را داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز