خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو تاکید کرد:

پیگیری برنامه‌های بلندمدت تامین آب شرب مشهد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۹۴۴

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: با توجه به شرایط ویژه کلان شهر مشهد مقدس، پیگیری برنامه‌های بلندمدت این شهر برای تأمین آب مورد نیاز ضروری است.

به‌گزارش ایلنا، نهمین نشست تأمین آب شهر مقدس مشهد با حضور قائم مقام وزیر نیرو، مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای خراسان رضوی، آبفای استان، مشهد و روستایی و شماری از مشاوران و معاونان شرکت آب منطقه ای استان در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.

در این جلسه "ستار محمودی" با تبریک سال جدید و تشکر از تلاش‌های مسئولین اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت آب و برق به طور محسوس با زندگی مردم در ارتباط است؛ و نارسایی‌هایی با منشأ مختلف از جمله حوادث طبیعی و یا نوسانات اداری در خدمت رسانی به مردم بوجود می‌آید، لازم است با وجود این مشکلات، شرایط مطلوب برای مردم فراهم شود و خدمت رسانی ادامه پیدا کند.

قائم‌مقام وزیر نیرو افزود: با توجه به شرایط ویژه کلان شهر مشهد مقدس، پیگیری برنامه‌های بلند مدت این شهر برای تأمین آب مورد نیاز ضروری است؛ لازم است منابع داخلی به این سمت سوق داده شود.

وی در ادامه با اشاره به زائر پذیری شهر مقدس مشهد، تأمین آب شرب این کلان شهر را در اولویت نسبت به سایر مصارف دانست؛ و اذعان کرد: تأمین کیفیت آب شرب خط قرمزی است که به لحاظ اخلاقی و قانونی مهم است.

"ستار محمودی" ضمن تشکر از اقدام‌های موفق شرکت آب منطقه ای در خصوص اجرا و افتتاح سد ارداک، چهچهه و قره تیکان با وجود کمبود اعتبارات گفت: برای حل مشکل پساب و فاضلاب، ارائه مدل محلی برای حل این معضل با کمک شرکت‌های آب منطقه‌ای خراسان رضوی، آبفای استان، مشهد و روستایی ضروری است؛ همچنین مطالعات انتقال آب دریای عمان باید با جدیت پیگیری شود.

قائم‌مقام وزیر نیرو در خصوص آب و فاضلاب روستایی به جایگاه والای روستا در تولید اشاره کرد و مطالبه گران معضلات روستائیان را مسئولین دانست؛ وی در کنار دادن مجوز حفر چاه و تخصیص آب، تجهیز آن‌ها به کنتور هوشمند را مهم قلمداد کرد.

در این جلسه همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به بررسی اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات هشتمین جلسه تأمین آب شهر مقدس مشهد پرداخت.

"محمدحسین جعفری" به افتتاح خط آبرسانی از سد ارداک به مشهد با حضور رئیس محترم جمهوری علی رغم عدم تأمین اعتبار، پایان اجرایی شدن مخزن 1000 متر مکعبی، اجرای مخازن 10 و 20 هزار تصفیه خانه چهارم مشهد و تهیه اسناد مناقصه تصفیه خانه چهارم مشهد، اشاره کرد.

 وی گزارش اقدامات انجام شده در خصوص عقد تفاهم نامه با شهرداری جهت ایجاد تصفیه خانه محلی و آبیاری فضای سبز، پایش منابع آب نزدیک مشهد شامل هزارمسجد، سد شوریجه و بند گلستان، رینگ شهری و مخازن، انتقال پساب کیفی و آب بالا آمده هسته مرکزی به غرب مشهد و نیز تصفیه خانه‌های فاضلاب خاکستری کشف رود را بیان کرد.

همچنین در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های آبفای استان، مشهد و روستایی به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته و بیان مشکلات شرکت‌های مربوطه بویژه کمبود اعتبار پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز