خبرگزاری کار ایران

حکیمی خبر داد:

ثبت ۱۶۲ میلیون تراکنش در شبکه‌های شتاب و شاپرک در ایام پایانی سال

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۱۰۳

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: معمولا در ایام پایانی سال تراکنش‌ها در حدود ۲۰ درصد نسبت به روزهای عادی سال افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به وضعیت پرداخت‌ها و میزان تراکنش‌ها اظهار داشت: در ایام پایانی سال به طور متوسط ۱۶۲ میلیون تراکنش در شبکه‌های شتاب و شاپرک به ثبت می‌رسد که از این میزان ۹۰ میلیون مربوط به شبکه شاپرک و ۷۰ میلیون مربوط به شبکه شتاب است.

وی گفت: معمولا در ایام پایانی سال تراکنش‌ها در حدود ۲۰ درصد نسبت به روزهای عادی سال افزایش پیدا می‌کند و حتی رقم ۲۰۰ هزار تراکنش در روز هم دور از انتظار نیست.

وی گفت: وضعیت شبکه تاکنون پایدار بوده درصد تراکنش‌های موفق به ۹۰ درصد رسیده که امسال در صددیم این رقم را به ۹۸ تا ۹۹ درصد برسانیم.

وی افزود: نوع سرویس‌دهی به گونه‌ای شده که احتمال آن که کارت را بکشیم و تراکنش موفقیت‌آمیز نباشد به حداقل رسیده است.

وی گفت: در ایام نوروز سقف برداشت از عابربانک‌ها را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده‌ایم و مردم می‌توانند از تاریخ ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده این میزان برداشت را داشته باشیم.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: البته این موضوع تنها برای بانک‌های متقاضی ایجاد می‌شود و مشکلی از بابت شارژ کردن خودپردازها و کار کردن پایانه‌های فروش وجود نخحواهد داشت.

حکیمی در خصوص پرداخت با تلفن همراه گفت: زیرساخت‌های پرداخت همراه فراهم شده و ۲ تکنولوژی مختلف در نظر گرفته شده که یکی از آنها شبیه سازی کارت‌ها در گوشی تلفن همراه است. موضوع بعدی هم پرداخت‌های موبایل به موبایل است که زیرساخت آن انجام شده و خدمات آن از سوی بانک‌ها در حال ارائه است.

وی در مورد کیف پول الکترونیک افزود: مقررات آن به صورت کلی وجود دارد اما صد در صد باهم منطبق نیستند و سیاست‌های فعلی به گونه‌ای است که نمی‌توان تا خردادماه سال آینده به نتیجه رسید.

حکیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد انحصاری بودن نظام‌های پرداخت شرکت‌های نقل و انتقال گفت: این گونه نیست هر چند مجوزها در گذشته محدود بودند اما در حال حاضر با انتخاب بانک‌ها و مردم گزینه‌های بیشتری با افزایش مجوز این شرکت‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز