خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت زیرساخت خبر داد:

افزایش دو برابری ظرفیت شبکه انتقال تا چهار ماه دیگر محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۶۲۷

معاون توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با اجرای پروژه تلاش 3 ظرفیت انتقال زیرساخت کشور با افزایش دو و نیم برابری از چهار ترابایت در ثانیه موجود به 10 ترابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ لطف الله صبوحی، معاون شرکت ارتباطات زیر ساخت در مراسم بهره‌برداری از پروژه تلاش که با هدف افزایش ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت راه اندازی شد، بیان داشت: در این پروژه برای نخستین بار اینترسیف‌های تدیریجی 100 گیگ به کار برده شده است و برای نخستین بار در سوئیچینگ لایه انتقال علاوه بر فناوری اپتیکال فناوری الکتریکال نیز استفاده شده است.

او در ادامه گفت:‌ با این پروژه، جداسازی شبکه گت وی بین الملل از شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد و هدفگزاری این برنامه را با جداسازی اینترسیف‌های 100 گیگ از نقاط مرزی تا مراکز تبادل ترافیک داخلی را دنبال می‌کنیم.

صبوحی در ادامه تاکید کرد : پروژه تلاش 3 از زمان ترخیص تجهیزات تا نصب و راه‌اندازی 4 ماه زمان برده است و اجرای سریعی داشته است.

او تاکید کرد: شبکه انتقال زیرساخت تا روز جهانی ارتباطات به دو برابر وضعیت موجود افزایش خواهد یافت که با این اقدام اهداف رشد ترافیک مورد نظر تا سال 96 یا اواسط 97 پاسخ داده می‌شود و با مجموع این اقدامات می‌توانیم پیش بینی رشد عظیم تبادل ترافیک در کشور را پاسخگو باشیم.

صبوحی بیان داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت دارای تکلیف حاکمیتی و انحصار قانونی برای ارائه سرویس اپراتورها است و اپراتورها به کاربران نهایی ارائه سرویس می‌دهند.

بر اساس این گزارش پروژه تلاش 3 در راستای افزایش ظرفیت شبکه انتقال از 4 هزار گیگابایت در ثانیه به 10 هزار گیگابایت در ثانیه به بهر‌ه‌بردرای رسیده است که در این پروژه‌ها از فناوری POTN و ROBM استفاده شده که قابلیت ارائه سرویس‌های جدید به مشترکان کلان با پایداری مناسب و استفاده بهینه از ظرفیت انتقال فیبر را فراهم می‌کند.

در این طرح فیبرهای نوری پروژه‌های قبلی نور 1 و نور 2 مورد استفاده بهینه قرار گرفته است همچنین به دلیل وسعت این پروژه ایستگاه‌های جدیدی برای پوشش کامل مناطق مورد نظر اجرا شده است در این پروژه برای افزایش کیفیت ارائه سرویس مشترکان از فناوری‌ه ای نوری استفاده که ویژگی مهم این فناروی جایگزین کردن خودکار از طریق مسیر جدید در هنگام قطعی فیبر است.

گفتنی است این پروژه با توان بومی انتقال دانش فنی و کاهش وابستگی به کارشناسان خارجی اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز