خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

هیچ حسابی نباید محرمانه و مخفی باشد/ دریافت‌ها و پرداخت‌ها باید از طریق خزانه انجام شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۲۷۰

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: کلیه حساب‌ها باید در بانک مرکزی متمرکز شوند و از حساب‌های بانک‌های تجاری خارج شوند و همه دریافت و پرداخت‌ از از طریق خزانه باید صورت بگیرد.

میرشجاعیان، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در نشست خبری صبح امروز، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، که آیا سازمان‌ها و نهادها می‌توانند از منابع عمومی حسابی به نفع خود یا سازمان متبوع‌شان ایجاد کنند از آن سودی دریافت کنند و  آیا این قانون شامل حامل قوه قضائیه هم می‌شود یا خیر؟ ، اظهار داشت: بر اساس قوانین کشور، باید تمامی حساب‌های عمومی به نام دستگاه‌های عمومی باشد و در قالب ضوابط قانونی حرکت کنند و به اعتقاد ما هیچ حسابی نباید مخفیانه و محرمانه باشد و باید کلیه حساب‌ها شفاف‌سازی شوند.

وی افزود: کلیه حساب‌ها باید در بانک مرکزی متمرکز شوند و از حساب‌های بانک‌های تجاری خارج شوند و همه دریافت‌ها و پرداخت‌‌ها باید از طریق خزانه انجام شود.

میرشجاعیان گفت: این حرکت خوبی در مجموعه دولت است که دستگاه‌های مختلف در صورتی که پرداخت‌های متفاوتی داشته باشند، کنترل می‌شوند و خزانه الکترونیک می‌تواند همه مشکلات را حل کند.

وی افزود: تمرکز حساب‌ها در حسابی واحد و گزارش دهی منظم و نقل و انتقال‌ها از طریق خزانه باید صورت گیرد و هیچ فردی دیگر نمی‌تواند دریافت ها و پرداخت‌های نجومی داشته باشد و از این پس خزانه پرداخت حقوق کارمندان را به صورت مستقیم انجام می‌دهد.

وی گفت: از این پس دولت در دیواری شیشه‌ای قرار می‌گیرد و هر گونه حرکت آن مورد رصد است و اتفاقات گذشته تکرار نخواهد شد و با کمک سازمان برنامه،  خزانه و بانک مرکزی این موضوع رصد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز