خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با ایلنا:

برای نگهداری کالاهای قاچاق، مشکل کمبود انبار داریم/ قاچاق خودرو کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۳۵

رییس‌ سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: برای تعمیر و تجهیز انبارها نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

امین دلیری، معاون وزیر اقتصاد و رییس‌ اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق مشکوفه در کشور، اظهار داشت: با توجه به این که حجم قاچاق در کشور بالاست ما برای این میزان از قاچاق با مشکل انبار مواجه هستیم.

 وی‌ افزود: در استان‌های کرمانشاه، کردستان و فارس حدود 13 میلیارد تومان برای خرید و اجاره انبار پرداخت کرده‌ایم  اما همچنان مشکل کمبود انبار وجود دارد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان‌ این که در شهرهای بوشهر، بندرعباس، استان فارس، آذربایجان شرقی و غربی و خوزستان مشکل کمبود انبار برای نگهداری کالاهای قاچاق مشکوفه داریم، گفت: در این شهرها برای احداث انبار مشکل بودجه‌ای داریم.

رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال‌تملیکی با اشاره به تنگنای اعتباری خاطر نشان کرد: سال گذشته اعلام کردیم 50 میلیارد تومان کمبود بودجه داریم که تنها 15 میلیارد تومان به ما اختصاص دادند.

تجهیز و تعمیر انبارها به حداقل 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی ادامه داد: این در حالی است که تجهیز و تعمیر این انبارها به حداقل به 50 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و ما ناچاریم تا پایان سال از منابع خودمان استفاده کنیم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: در برخی از شهرها نظیر اصفهان، بوشهر و استان مرکزی و خوزستان زمین‌هایی خریداری شده که نیازمند احداث انبار است.  البته این زمین ها را به صورت دولتی گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان قاچاق کالا تا پایان آذر ماه چه میزان بوده است؟ گفت: برآورد دقیقی از این میزان وجود ندارد، اما در یک سال گذشته میزان 25 میلیارد دلاری قاچاق به 15 میلیارد دلار رسیده و مقدار قاچاق کمتر شده اما هنوز آمار دقیقی برای آذر ماه اعلام نشده است.

قاچاق خودرو به کشور کاهش یافت

وی افزود: در برخی از کالاها نظیر خودرو میزان قاچاق کمتر از قبل شده که دلیل آن هم افزایش سخت گیری‌ها و افزایش کشفیات است.

رییس اداره جمع آوری و فروش اموال‌تملیکی گفت: دستگاه‌های کاشف در صورتی که به سامانه‌های هوشمند مجهز شوند میزان کشفیات بیشتر خواهد شد و نرخ ریسک را برای قاچاقچی بالا می‌رود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی در خاتمه افزود: ما معتقدیم که تنها راه برای کاهش قاچاق به کشور بالا بردن ریسک برای قاچاقچی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز