خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون اعلام شد؛

گیلان پربارش‌ترین و سیستان و بلوچستان کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور

در میان کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور، استان هرمزگان با 4 میلی‌متر بارندگی در رتبه دوم و استان خراسان جنوبی با 4.6 میلی‌متر بارندگی در رتبه سوم کم‌بارش‌ها قرار دارند.

به گزارش ایلنا، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون،‌ استان گیلان پربارش‌ترین و استان سیستان و بلوچستان کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های بارن‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه سال جاری تا پایان هفته اول دیماه سال جاری (8 دی‌ماه)،‌ استان گیلان با 435.5 میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین و استان سیستان و بلوچستان با 1.4 میلی‌متر بارندگی، کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور اعلام شده‌اند.

بنابر این گزارش، در رتبه‌بندی استان‌های پربارش، استان چهارمحال و بختیاری نیز با 252 میلی‌متر بارندگی بعد از گیلان رتبه دوم و استان مازندران با 233 میلی‌متر بارندگی رتبه سوم پربارش‌های کشور را به خود اختصاص دادند.

بر پایه همین گزارش، در میان کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور، استان هرمزگان با 4 میلی‌متر بارندگی در رتبه دوم و استان خراسان جنوبی با 4.6 میلی‌متر بارندگی در رتبه سوم کم‌بارش‌ها قرار دارند.

بر اساس این گزارش، استان گیلان در مقایسه با سال آبی گذشته 16 درصد کاهش و استان سیستان و بلوچستان 93 درصد کاهش بارندگی داشته‌اند.

 

کد خبر : ۴۴۳۶۱۳